به گزارش روز یکشنبه ایرنا، همزمان با شهادت ضامن آهو امام رضا (ع) مردم دارالمومنین و دارلمجاهدین همدان با حضور در آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به سوگ نشستند.
عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) امروز در جای جای استان شهید پرور همدان با حضور در مساجد و تکایا عشق و ارادت خود را به نمایش گذاشتند.
امروز تمامی مناطق استان همدان سیاهپوش است و عاشقان اهل بیت(ع) در این دیار علاوه بر حضور پرشور در مراسم آیین عزاداری و اطعام مردم، نذر خویش را نیز ادا می کنند.
به راه انداختن ایستگاه های صلواتی در کوچه پس کوچه های شهر از نمونه های بارز عزاداری در این روز بزرگ است که همدان را مملو از حضور عاشقان امام رضا(ع) کرده است.
مردم شهید پرور این استان با سر دادن نوای 'الله اکبر و یا علی ابن موسی الرضا'بار دیگر با آرمان های امام هشتم(ع) تجدید پیمان کردند.
شب گذشته نیز در مساجد، حسینیه ها و دیگر اماکن مذهبی استان همدان آیین های عزاداری برپا بود و سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این آیین ها مردم را با سیره عملی زندگی اهل بیت (ع) آشنا کردند و با مرثیه سرایی بر شور عزاداری های مردم استان افزودند.
نظیر چنین آیین هایی در شهرستان های ملایر، نهاوند، فامنین، تویسرکان، بهار، کبودرآهنگ، اسدآباد و رزن نیز برگزار شد.
استان همدان بیش از دو هزار هیات عزادار دارد.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.