ابراهیم مولوی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان، اظهار کرد: براساس مطالبه مردم، اعمال قانون و شفاف‌سازی از وظایف شوراها است و معتقدیم هرچقدر شفاف ‌تر پیش برویم هجمه‌ برخی افراد نسبت به عملکرد شورا کمتر می شود.
وی با تاکید بر رویکرد نقدینگی شهرداری همدان ابراز امیدواری کرد تلاش ها در این زمینه دو چندان شود تا شاهد تحقق بودجه واقعی باشیم.
مولوی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و حرکت در مسیر رشد و توسعه منطبق با بودجه تعیین شده باید مورد توجه قرار بگیرد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست، گفت: 68 درصد عملکرد درآمدی 6 ماهه نخست بودجه امسال سازمان‌ها و مناطق شهرداری همدان تحقق یافته است.
حسین قراباغی افزود: مجموع بودجه مصوب سال جاری سازمان‌ها و مناطق شهرداری همدان چهار هزار و 790 میلیارد ریال است که باید در 6 ماهه نخست 2 هزار و 390 میلیارد ریال محقق می شد.
وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر همدان، برای سازمان‌های تابعه شهرداری همدان در سال جاری یکهزار و 520 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که در 6 ماهه نخست سال باید 760 میلیارد ریال تحقق یابد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: بودجه ستاد و مناطق چهار گانه شهرداری نیز سه هزار و 270 میلیارد ریال است که در نیمه نخست امسال باید یکهزار و 640 میلیارد ریال محقق می شد.
قراباغی افزود: عملکرد درآمدی 6 ماهه مناطق چهار گانه شهرداری و ستاد یکهزار و 290 میلیارد ریال و عملکرد هزینه‌ای این مدت 680 میلیارد ریال بود.
به گفته وی، در مجموع 79 درصد سهم درآمدی بودجه 6 ماهه نخست سال جاری محقق شده و درصد تحقق عملکرد هزینه ای 42 درصد است.
قراباغی یادآور شد: البته با توجه به اینکه صورتحساب ‌های هزینه‌ای، عمرانی و خدمات شهری به حسابداری اعلام نشده، درصد تحقق عملکرد هزینه‌ ای بیش از این ها است که در سه ماهه آینده و حتی در زمان تفریق بودجه امسال دقیق تر اعلام می شود.
وی با تاکید بر اینکه تحقق نقدی و غیرنقدی بودجه حایز اهمیت است، گفت: از 79 درصد تحقق کل بودجه در بخش درآمد امسال، 45 درصد تعهد نقدی و 55 درصد تحقق غیرنقدی داشته ‌ایم.
قراباغی افزود: هرچقدر بتوانیم در مسیر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای درست آن قدم برداریم، هم به اهداف مدنظر خود می‌رسیم و هم رضایتمندی شهروندان را کسب می کنیم.
وی تاکید کرد: بیلان مالی شهرداری به صراحت بر اساس قانون باید به صورت شفاف و عمومی انتشار داده شود، زیرا مردم به عنوان سهامداران واقعی شهرداری باید در جریان امور قرار گیرند.
7520/2090
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.