به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی همدان محمود نیلی در نشست'حجاب و عفاف' با انتقاد از تصمیم های نادرست در زمینه عفاف و حجاب اظهار کرد: رعایت حجاب و عفاف مختص زنان نیست و این اصل باید در بین همه اقشار جامعه نهادینه شود.
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در طرح های حجاب و عفاف با آن مواجه هستیم این است که با دید کارشناسی و تخصصی به این موضوع نگاه نمی شود.
وی اضافه کرد: پیرامون مساله حجاب نباید قضاوت های عجولانه و بزرگ نمایی صورت گیرد چرا که این امر موجب تصمیم گیری های نادرست برای حل مساله می شود.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان در ادامه رویکرد ارشاد را سیاست این دانشگاه در قبال عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: این دانشگاه رفتارهای ارشادی و تربیتی در زمینه حجاب و عفاف را اولویت فعالیت های خود قرار داده و معتقدیم مشاوره اصولی ترین راه برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی افزود: در همین راستا باید شان و جایگاه محیط دانشگاه با رعایت معیارهای عفاف و حجاب حفظ شود چراکه حتی در دانشگاه های خارجی نیز نوع پوشش افراد در محیط دانشگاه با سایر مکان ها متفاوت است.
نیلی یادآور شد: به منظور ارتقای فرهنگ آراستگی و پوشش در دانشگاه لازم است با برپایی نشست هایی با حضور نمایندگان انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی، نهاد رهبری و امور فرهنگی دانشگاه موضوع حجاب و عفاف را با توجه به انتظارات جامعه دانشجویان ، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
دانشگاه صنعتی همدان با داشتن رشته های مهندسی شیمی، معدن، رباتیک، برق، مواد و کامپیوتر با گرایش های مختلف یک هزار و 784 دانشجو دارد که 127 دانشجو در رشته تکمیلی هستند.
تاکنون یک هزار و 657 دانشجو از این دانشگاه دانش آموخته شدند که 237 دانشجو مربوط به سال گذشته است.
دانشگاه صنعتی همدان از 11 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و 55 نفر عضو هیات علمی این دانشگاه هستند و 73 هیات علمی نیز به صورت مدعو فعالیت می کنند.
2087/7520
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.