تقویت و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی از برنامه‌های محوری دولت دوازدهم است که تحقق آن مسیر توسعه و پیشرفت مدنی و سیاسی را فراهم و هموار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید سعید شاهرخی امروز در جمع احزاب و تشکل‌های سیاسی اظهارداشت: از دیدگاه رهبر کبیر انقلاب در نظام جمهوری اسلامی مردم یک نقش واقعی و اثرگذار دارند و قبل از اینکه امام (ره) حکومت جمهوری اسلامی را اعلام کنند فرمودند نخست انتخاب و رای مردم مهم است.

شاهرخی به نقش ارزنده مردم در قانون اساسی اشاره کرد و گفت: همواره حضور مردم در کنار رهبری رمز موفقیت کشور و ماندگاری نظام بوده است. 

وی اظهار داشت: مردم سرمایه اجتماعی نظام و حاکمیت هستند نباید فاصله‌ای بین سرمایه اجتماعی و نظام وجود داشته باشد.

شاهرخی اضافه کرد: تقویت و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی از برنامه‌های محوری دولت دوازدهم است که تحقق آن مسیر توسعه و پیشرفت مدنی و سیاسی را فراهم و هموار می‌کند.

وی ادامه داد: جایگاه رفیع بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری‌های آگاهانه رهبر معظم انقلاب، از ارکان مهم پیروزی انقلاب و تداوم حیات نظام سیاسی جمهوری اسلامی است و در کنار رکن مهم رهبری، حضور مردم به عنوان سرمایه اجتماعی کشور، مهمترین پشتوانه‌ای است که توانسته دشمنان را از صدمه و آسیب زدن به کشور ناامید کند.

شاهرخی افزود: از برنامه‌های محوری دولت ارتقای سرمایه اجتماعی است و همه در برابر آن مسئولیت دارند؛ چرا که تقویت سرمایه اجتماعی و ارتقاء نقش و جایگاه مردم، کشور را از هر گونه آسیب مصون نگه می‌دارد.

وی تقویت احزاب سیاسی و تاسیس سازمان‌های مردم نهاد را از اصول ارتقاء سرمایه اجتماعی نام برد و تاکید کرد: برای ساماندهی، جهت دهی و تشریح مسائل مبتلا به جامعه، نیاز به تقویت نهادهای مدنی و سیاسی قدرتمند و فراگیر داریم.

شاهرخی اظهار داشت: احزاب باید آنقدر قوی باشند که در لایه‌های مختلف جامعه نفوذ داشته باشند و افزود: حزبی توانمند است که پشتوانه اجتماعی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان یادآوری کرد: همدان در شاخص‌های امنیتی، سیاسی و اجتماعی از استان‌های موفق کشور است و مجموعه حوزه این معاونت استانداری باید در تداوم این مسیر با قوت و توان بیشتر حرکت کند. 

وی بیان کرد: در حوزه اجتماعی نیز باید مردم در گروه‌ها و تشکل‌های مختلف اجتماعی ساماندهی شوند و با تاسیس و ایجاد سازمان‌های مردم نهاد، مسیر تعامل با دستگاه‌های اجرایی تقویت و دستگاه‌ها رویه برون سپاری را مد نظر داشته باشند.

شاهرخی گفت: بنا داریم خانه احزاب را در استان راه اندازی کنیم تا با حضور احزاب شناسنامه دار و ضابطه‌مند، مردم سالاری دینی را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

وی در پایان از همه کسانی که می‌توانند در توسعه استان نقشی داشته باشند خواست تا مدیریت ارشد استان را حمایت کنند تا بتوانند سیاست‌های دولت را در جهت پیشرفت استان اجرا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.