رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور در گروه (الف) به مدت 2 روز و با حضور 300ورزشکار و مربی از 20 استان کشور در سالن ورزشی شهید چاغروند مجموعه تختی خرم آباد برگزار شد.
علی رحیمی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره عملکرد تیم کشتی همدان اظهار کرد: در این پیکارها تیم منتخب همدان پس از تیم های مازندران، کرمانشاه، تهران و البرز در جایگاه پنجم جدول قرار گرفت.
وی اضافه کرد: تیم همدان با پیروزی 6 بر 4 مقابل توابع تهران توانست جایگاه پنجمی این رقابت ها را کسب کند.
وی با اشاره به اینکه نتیجه تیمی کسب شده از سال 92 تاکنون بی سابقه بوده است، گفت: همدان در سال 94 به مقام نهمی و در سال گذشته نیز بهتر از هشتمی را کسب نکرده بود.
رئیس هیات کشتی همدان یکی از مهمترین دلایل این ارتقا رتبه تیمی را جوانگرایی در بدنه تیم منتخب عنوان کرد و گفت: تیم اعزامی همدان به نسبت گذشته از میانگین سنی کمتری برخوردار بود.
وی یادآور شد: در رده جوانان قهرمانی کشور نیز امسال رتبه ششم را کسب کردیم که به نسبت سال قبل 2 پله ارتقا داشته ایم.
وی با تاکید بر اینکه به طور قطع این روند روبه رشد با برنامه ریزی بهتر تداوم خواهد داشت از همه مربیان، پیشکسوتان و اهالی کشتی استان خواست برای کمک به ورزش کشتی همکاری لازم را داشته باشند.
در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی کشور در گروه الف به میزبانی شهر خرم آباد تیم های مازندران ، کرمانشاه، تهران، البرز، توابع تهران، لرستان، آذربایجان شرقی، همدان، گیلان، قزوین حضور داشتند.
نفرات نخست تا سوم این رقابت ها مجوز حضور در مرحله اول انتخابی تیم ملی را کسب خواهند کرد.
دبیر هیات کشتی همدان نیز با اشاره به ترکیب تیم منتخب این استان اعزامی به رقابت های قهرمانی کشور در خرم آباد گفت: ترکیب تیم اعزامی را در وزن 57 میثم فیروزآبادی، در وزن 61 کیلوگرم رضا اسدی پور وعلیرضا جعفری، در 65 کیلوگرم مرتضی فرزین‌فر، در 70 کیلوگرم حسن قاسمی و در وزن 74 کیلوگرم احسان عبدالملکی تشکیل دادند.
مجتبی توتونی خاطرنشان کرد: همچنین در وزن 79 کیلوگرم عباس یزدانی، در 86 کیلوگرم علیرضا کریمی، در وزن 92 کیلوگرم هادی وفایی، در وزن 97 کیلوگرم دانیال شریعتی از همدان و در وزن 125 کیلوگرم مهران میرزایی و ابوالفضل بربط دیگر کشتی گیران همدانی اعزامی به این رقابت ها بودند.
وی افزود: حامد کوکبی، علی صفاری و علی محمد بیات مربیان تیم منتخب همدان در این رقابت ها بودند و مصطفی یونسی نیا نیز به عنوان سرپرست این تیم اعزامی را همراهی کرد.
هشت هزار کشتی گیر به صورت مستمر در سطح استان همدان فعالیت دارند.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.