علی‌اصغر ناظری‌پور شامگاه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان بیان کرد: واقعه 30 مهر نقطه عطفی در تاریخ است که باید این مفاهیم به خوبی به دانش‌آموزان منتقل شود تا روحیه مطالبه‌گری در آنها افزایش یابد.
وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌ها با فشاری که به فرزندان خود می‌آورند روحیه مطالبه‌گری و اعتماد به نفس را از آنها سلب می کنند که با تداوم این شرایط نمی‌توان انتظار داشت دانش‌آموزان خلاق تربیت شود.
وی افزود: والدین و مربیان آموزشی باید توجه داشته باشند در شرایط کنونی تبلیغات در فضای مجازی برای کمرنگ کردن اعتقادات دانش‌آموزان و جوانان در جامعه گسترش یافته است.
ناظری پور درباره روند اجرای 'پروژه مهر' در مدارس اظهارکرد: این پروژه از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و پیش‌بینی شده بوده که بیش از 100 هزار دانش‌آموز در مدارس استان ساماندهی شوند هر چند که این کار با تنگناهایی مواجه بود.
وی تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما باید بررسی وضعیت استاندارد بودن سیستم گرمایشی مدارس مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرماندار همدان ادامه داد: طبق آخرین آمار ارائه شده حتی در مدارس با تعداد 20 دانش‌آموز این استان بخاری نفت‌سوز استفاده نمی‌شود.
ناظری پور در زمینه اهمیت نظارت بر توزیع مواد غذایی سالم در بوفه مدارس گفت: سرکشی مستمر از بوفه مدارس باید در دستور کار باشد چون فرهنگ سازی برای استفاده از غذاها و تنقلات سالم از مدارس و محیط‌های آموزشی باید صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: براساس اطلاعات ارائه شده سرکشی و نظارت در بوفه مدارس دولتی به خوبی صورت می‌گیرد ولی کنترل در مدارس غیردولتی کافی نیست.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان ادامه داد: چاقی در کشور در چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته است و از 2 درصد به 11 درصد رسیده که سهم دانش‌ آموزان از 6.7 به 14 درصد افزایش پیدا کرده که این افزایش وزن خود باعث مرگ و میر زودهنگام در جامعه است.
ناظری با تاکید بر اینکه کمبود فضای آموزشی باید جدی گرفته شود گفت: کمبود سالن‌های ورزشی به صورت عینی محرز شده هر چند که در کنار آن باید آسیب‌هایی که در سالن‌های ورزشی نا‌مناسب وجود دارد مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اگر سالن ورزشی برای دانش‌آموزان مناسب نیست باید تعطیل شود و اجازه بهره برداری از سالن های غیر استاندارد داده نشود.
وی با ذکر اینکه برخی مواقع ورزش نکردن بهتر از ورزش کردن در سالن‌های نامناسب است اضافه کرد: می طلبد از ظرفیت خیران در ساخت سالن‌های ورزشی استفاده شود چراکه بودجه دولتی در این زمینه محدود بوده و باید از پتانسیل خیرین در این زمینه بهره‌مند شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان نیز اظهار کرد: امسال 'پروژه مهر' با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده به خوبی در مدارس انجام شد و با ساماندهی نیروی انسانی که در مقاطع ابتدایی صورت گرفت توانستیم مهر با نشاطی را در مدارس برگزار کنیم.
محمد باب‌الحوائجی افزود: با وجود چالش‌های مالی که در این زمینه وجود داشت در شهرک اندیشه مدرسه‌ ای احداث و ابتدای مهرماه به بهره‌برداری رسید و مدرسه بنیاد برکت با 18 کلاس درس در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.
وی از جانمایی و احداث مسکن های مهر در جایی فاقد فضای آموزشی انتقاد کرد و گفت: در ابتدای مهر چهار کلاس درس در مدرسه حیات در یک بازه زمانی کوتاه آماده بهره‌برداری شد.
وی بیان کرد: سالن‌های ورزشی قدمت بالای 60 سال دارند و بسیاری از این سالن‌ها مستهلک شده اند به گونه ای که ارائه خدمات به خاطر هزینه‌بر بودن سالن‌ها امکان‌پذیر نیست.
باب‌الحوائجی با بیان اینکه از اداره کل نوسازی تقاضا داریم که در ساخت و تعمیر سالن‌های ورزشی مساعدت لازم را داشته باشند تا سالن‌ها تعطیل نشوند، افزود: مردم و خانواده‌ها از ما مطالبه دارند و ما نیز وظیفه داریم به مطالبات پاسخگو باشیم.
30 مهر سال 1357 دانش آموزان دبیرستان های پسرانه همدان در اعتراض به هتک حرمت به یک دانش آموز دختر همدانی توسط یکی از ماموران رژیم شاهنشاهی، با سردادن شعارهایی حرکت از مدارس را آغاز کردند که در ادامه مسیر اقشار مختلف مردم از روحانیون و طلاب تا کسبه و بازاریان نیز به صفوف دانش آموزان پیوستند.
شهرستان همدان حدود 92 هزار دانش آموز دارد.
7526/2087خبرنگار: علیرضا جهانگیری ** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.