علی تعالی روز پنجشنبه در جمع اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قهاوند و بخش شراء اظهارکرد: باوجود کمبود منابع آبی ولی با مدیریت صحیح در مصرف آن می توان بر این مشکل غلبه کرد.
به گزارش ایرنا وی تاکید کرد: باید با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ضمن دعوت مردم به استفاده بهینه از منابع آبی از استفاده سنتی و بی رویه منابع آب جلوگیری کرد.
فرماندار همدان گفت: بیش از 99 درصد جمعیت بخش شراء به راههای ارتباطی آسفالته دسترسی دارند و اعتباراتی امسال برای افزایش پهنا و روکش آسفالت برخی از راههای ارتباطی پیش بینی شده است..
تعالی اضافه کرد: توجه به منابع درآمدی روستاییان و ایجاد فرصت های شغلی در این مناطق از رویکردهای دولت دوازدهم است و پنج هزار میلیارد ریال از صندوق ذخیره ملی برای حمایت از طرحهای اشتغالزا پیش بینی شده است.
فرماندار همدان تاکید کرد : شوراهای اسلامی می توانند با اطلاع رسانی ترتیبی اتخاذ کنند تا متناسب با ظرفیتهای بومی هر منطقه طرح های اقتصادی و اشتغالزا از این اعتبار شناور بهره مند شده و به رفع معضل بیکاری بیانجامد.
تعالی در پاسخ به درخواست شورای اسلامی شهر قهاوند مبنی بر رفع مشکل فقدان شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر بیان کرد: اعتباری به منظور انجام طرح مطالعاتی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر قهاوند پیش بینی می شود.
وی با تاکید بر اینکه پیگیری و مطالبه گری باید اولویت برنامه های شوراهای اسلامی باشد بیان کرد: اعضای شورای اسلامی به دور از حاشیه سازی و تلاش برای وحدت و همدلی توان خود را صرف خدمت به مردم کنند.
فرماندار همدان افزود: اعضای شوراهای اسلامی نباید به عضویت در شورا اکتفا کنند بلکه با پیگیری مستمر می توانند بسیاری از مسایل و مشکلات را رفع کنند.
تعالی اضافه کرد: با وجود مشکلات ناشی از کاهش درآمدهای نفتی و کمبود اعتبار تلاشهای زیادی برای رفع نیازهای بخش شراء در سالهای اخیر شده است.
وی مسئولان بخش شراء را افرادی با تجربه و پرتلاش برشمرد و بیان کرد: وضعیت بخش شراء به ویژه شهر قهاوند نسبت به سالهای گذشته بسیار تغییر کرده و همدلی مسئولان محلی این بخش در این امر بسیار موثر بوده است.
فرماندار همدان یاداوری کرد: 50 درصد اعتبارات به همراه بخشی از اعتبارات نفت و گاز، توازن و جرائم رانندگی تخصیص یافته است.
تعالی گفت: زیرساخت ها و خدمات زیربنایی در سطح روستاها و مناطق کم برخوردار این شهرستان در حال افزایش است.
از 30 روستای بخش شراء سه روستا دارای شورای پنج نفره بوده و در 27 روستا شورای سه نفره تشکیل شده است
شهرستان همدان 100 روستای دارای سکنه دارد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.