به گزارش ایرنا محمدرضا داورزنی روز پنجشنبه در آیین افتتاح استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی تختی ملایر اظهار کرد: بخشی از آن سهمی است که توسط کمیته ملی المپیک کمک می شود و دولت از طریق کمیته المپیک آن را به فدراسیون ها می دهد.
وی افزود: مجموعه اعتباراتی که در بخش های مختلف ورزشی هزینه می شود، بیش از 20 هزار میلیارد ریال است، اما در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای بخشی که توسط باشگاه ها هزینه می شود، رقم آن بالغ بر پنج تا 6 هزار میلیارد ریال است.
داورزنی ادامه داد: در حال حاضر بیش از چهار طرح ورزشی نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد که برای تکمیل بیش از 110 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند و بدون شک دولت به تنهایی نمی تواند این حجم طرح را تکمیل و به بهره برداری برساند.
وی بیان کرد: در این راستا مصمم هستیم که مردم را در اتمام این طرح ها مشارکت دهیم تا بتوانند با بهره برداری از آنها، خودشان از این طرح ها نگهداری و استفاده کنند، ما نیز در این زمینه به آنها کمک می کنیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سالاانه چندین طرح ورزشی را در سطح کشور به اتمام می رسانیم، اما حجم طرح ها بسیار زیاد است، تاکید کرد: اولویت وزارت ورزش و جوانان تکمیل طرح هایی است که دارای پیشرفت فیزیکی بالاتر و مورد نیاز مردم است.
داورزنی اظهار کرد: همچنین طرح هایی که از محل تبصره 27 صدم درصد ارزش افزوده که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در اولویت هستند و تلاش می شود طرح هایی که قابل واگذاری به مردم است با احصا کردن لیست آنها، به مردم واگذار شود.
وی اضافه کرد: امسال تدبیری اتخاذ شد و نمایندگان مجلس نیز کمک کردند تا از 27 صدم درصد ارزش افزوده سهمی به ورزش اختصاص پیدا کند که این عدد رقم قابل توجهی است و کمک می کند بتوانیم طرح های نیمه تمام را در کشور تکمیل کنیم.
وی با بیان اینکه تمرکز وزارتخانه تقویت رشته های مدال آور و رشته های پایه ای است گفت: در همین رابطه در صدد آماده سازی تیم ها برای حضور در مسابقات جهانی 2018 و المپیک 2020 هستیم.
داورزنی بیان کرد: بر اساس برنامه ای که تدوین شده برای آماده سازی تیم ها، اعزام، اردوهای تیمی و هم حضور در جاکارتا و بازی های المپیک، دولت هم به کمیته المپیک و هم به وزارت ورزش کمک می کند که تیم ها بتوانند با آمادگی بیشتری به مسابقات بروند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از توجه های ویژه ما این است که از فدراسیون فوتبال حمایت کنیم تا تیم ملی فوتبال بتواند با قدرت در مسابقات جهانی روسیه در سال آینده شرکت کند و موجب کسب افتخار برای ایرانیان شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین توجه به ورزش قهرمانی و حرفه ای را فرصتی برای تقویت استعدادها، تیم های ملی و حضور در مسابقات جهانی و المپیک عنوان کرد و افزود: هدف از سفر وزیر ورزش و جوانان و تمامی فدراسیون های ورزشی به استان همدان همزمان با هفته تربیت بدنی بازدید و افتتاح تعدادی از طرح های ورزشی و بررسی مشکلات و وضعیت عمومی ورزش این استان است.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه های وزارت ورزش و جوانان روز پنجشنبه با حضور در شهرستان پس از افتتاح استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی تختی، از ورزشگاه پنج هزار نفری این شهرستان بازدید کرد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.