غلامعلی حدادعادل روز چهارشنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره سراسری ادبی حبیب حرم در همدان، افزود: مشکل ترامپ مساله هسته‌ای ایران نیست چرا که آنها می‌دانند ایران قصد تولید سلاح هسته‌ای ندارد، آنها از مدافعان حرم می‌ترسند و از امثال شهید همدانی و شهید حججی ها ناراحتند.
وی با اشاره به اینکه در صحبت‌های اخیر ترامپ به طور مرتب صحبت از این است که ایران از تروریسم حمایت و در منطقه بی‌ثباتی ایجاد کرده است، گفت: آنها یک طاعونی به نام داعش را ایجاد کردند و حال می‌بینند این نقشه با تمام هزینه‌هایی که شده، عقیم مانده است؛ چرا که یک عده جوان مستحکم به نام مقاومت ایران، پاکستان، عراق، یمن و سوریه در برابر آنها ایستاده‌اند.
وی تصریح کرد: امروز استکبار هم در جبهه فکری و اعتقادی و هم در جبهه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای مقابله با انقلاب آمده است تا مردم از صحنه خارج شوند و پشت نظام نباشند.
حدادعادل افزود: وظیفه ماست از هر طریقی که می‌توانیم جلوی این توطئه‌ها را بگیریم؛ چراکه باید بدانیم راه دراز و سختی در پیش داریم و برای حفظ گوهری که به دست ما رسیده است، آماده باشیم.
وی با اشاره به رشادت ها و مردانگی های شهدای مدافع حرم، افزود: مدافعان حرم، مدافع توحید و خداپرستی بوده و آرمانشان مبارزه با ظلم، ارزش‌های حسینی، عاشورایی و زینبی است.
وی با بیان اینکه برخی افراد کوته فکر، گمان می‌کنند مدافعان حرم می‌‌روند از یک بنا دفاع کنند، تاکید کرد: هر چند حرم حضرت زینب(س) نماد یک ارزش معنوی است و دفاع از سنگ و چوب آن واجب است، اما حقیقت برتر از دفاعیات مادی است.

***مدافعان حرم از آرمان کربلا دفاع می کنند
وی خاطر نشان کرد: مدافعان حرم از آرمان کربلا و ظلم‌ستیزی سیدالشهدا(ع)، مرزهای شرف، عزت و استقلال مسلمانان دفاع می‌کنند و چیزی را می‌بینند که کوتاه نظران نمی‌بینند.
حداد عادل با بیان اینکه مدافعان حرم از هدف استکبار در راه‌اندازی داعش آگاهی دارند، افزود: مدافعان حرم می‌دانند که اگر در سوریه و عراق ایستادگی نکنند باید در خیابان های میهن در مقابل داعش بایستند.
مشاور مقام معظم رهبری افزود: این معجزه انقلاب است که مدافعان حرم از مقاومت در مقابل صهیونیسم دفاع می‌کنند؛ چرا که استکبار جهانی با انواع سلاح‌ها و پول، داعش و دیگر نیروهای تکفیری را تجهیز و در کشور کوچکی همچون سوریه جنگی را طراحی می‌کند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سرلشگر حاج حسین همدانی، ادامه داد: این شهید والا مقام دلاوری است که به نام مدافع حرم، تجربه انقلاب اسلامی را به ملت سوریه عرضه کرد و با تشکیل بسیج 100 هزار نفری در مقابل دژخیمانی که به نام اسلام آدم‌کشی می‌کنند، ایستاد.
حدادعادل با اشاره به اینکه مدافعان حرم می‌دانند داعش دست پرورده صهیونیسم و آمریکاست و چه نقشه‌ای برای عراق، سوریه، لبنان و در نهایت ایران دارد، تصریح کرد: سردار شهید همدانی یک نمونه از مجاهدان صدر اسلام است که میدان را اداره می‌کند و شهادت او پیام دعوت از همه برای حضور در میدان است.
وی ادامه داد: اگر می‌بینید شهیدی همچون محسن حججی به منطقه رفته و به شهادت می‌رسد، این بستر و زمینه را سردارانی پیش‌قدم مانند شهید همدانی فراهم کرده‌اند.
حدادعادل افزود: داعش بعد از تحرک بی‌فرجام خود در حمله تروریستی به مرقد امام(ره) و مجلس شورای اسلامی و ضربه محکمی که با موشک‌های سپاه خورد، به زعم خود خواست ذلتی را به ملت ایران تلقین کند و شهید محسن حججی را به شهادت رساند؛ غافل از اینکه چه غوغایی در کشور برپا شد.
وی ادامه داد: این جوان با آرامش، چشمان خود را به دوربین دوخت و به نشانه ایستادگی یک ملت در مقابل دشمن ایستاد.
حدادعادل افزود: استقبال ملت ایران از پیکر شهید حججی این پیام را به استکبار داد که یکایک این ملت یک شهید حججی هستند و در مقابل ظالم می ایستند.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب استقبال ملت ایران از پیکر شهید حججی را نشان از بصیرت ملت دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران به موقع نشان داد که بر سر آرمان‌های انقلاب ایستاده است.
حداد عادل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سابقه درخشان تاریخی همدان در فرهنگ و تمدن ایران، افزود: همدان با آن سهم بزرگی که در فرهنگ و تمدن اسلامی دارد، وظیفه خود را در انقلاب اسلامی ایفا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ما همدان را یک اقلیم عارف‌پرور می‌دانیم که علمایی بزرگ از این سرزمین برخواستند و از دیرباز عارفان بزرگی از این سرزمین برخواسته و ما آن روح دلدادگی به خدا را در شهدای همدان دیده‌ایم.
وی ادامه داد: همدان، شهر شهدا و علمای بزرگی است که از انفاس قدسیه شهید مدنی بهره‌مند شده است و علمای بزرگی همچون مرحوم آخوند ملاعلی‌همدانی، آیت‌الله موسوی‌اصفهانی و شهید دیباج که نمونه‌ای از جوانان مؤمن و مبارز بودند، از چهره‌های برجسته این استان هستند که بهشت خدا بر همه آنان گوارا باد.
وی شهید همدانی را مظهر ایمان، همت، شجاعت، اخلاق و جوانمردی دانست و افزود: همدان با حضوری که در اوایل پیروزی انقلاب در صحنه داشت احتیاج به یک سرو بلندقامت سرسبزی که نماد شهادت‌پروری همدان باشد، داشت و شهید همدانی چراغ راه این مسیر شد.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز در این آئین گفت: شهید همدانی از افرادی بود که توانست هیات‌های بزرگ مذهبی مانند 'هییت رزمندگان ثارالله' را در همدان راه‌اندازی کند.

***ارسال بیش از یکهزار اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری ادبی حبیب حرم
مظاهر مجیدی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری ادبی حبیب حرم ، افزود: بیش از یکهزار اثر ارزشمند توسط 350هنرمند کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی با اشاره به سخنان سخیف رییس جمهوری آمریکا علیه ملت ایران، تصریح کرد: شهید همدانی به تنهایی در روزهایی که وحشت سوریه را گرفته بود، ایستادگی کرد تا درس مقاومت را به ما یاد دهد؛ به همین دلیل نیروهای این شهید معزر در سوریه راه او را ادامه می‌دهند.
مجیدی شهادت همدانی را عامل مهمی در علاقه مردم به ویژه جوانان برای حضور در جبهه مقامت دانست و گفت: علاوه بر تقدیم 13 شهید مدافع حرم توسط مردم همدان، هنگام سازماندهی گردان فاتحین، افراد بسیاری با نگاه ملتمسانه درخواست داشتند تا در این سطح سازماندهی شوند و استقبال به گونه‌ای بود که ما نمی‌توانستیم از بین آنها فردی را انتخاب کنیم.
به گزارش ایرنا، در آئین اختتامیه جشنواره سراسری ادبی حبیب حرم، از کتاب شعر حبیب حرم و مستند رزمندگان ثارالله با حضور غلامعلی حداد عادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و محمدناصر نیکبخت استاندار همدان رونمایید شد.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.