احمد توصیفیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکی از برنامه های ایجاد اشتغال ارتقای آموزش، تخصص و مهارت دانش آموختگان و جوانان است که در قالب طرح اشتغال فراگیر یا کاج به آن پرداخته شده است.
وی بیان کرد: استان همدان در قالب طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی چهار هزار نفر از سهمیه 150 هزار نفری کشور را به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: تاکنون 2 هزار نفر از دانش آموختگان دارای شرایط در سامانه نام نویسی کردند همچنین ثبت نام از 200 واحد پذیرنده برای جذب کارورزان صورت گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان بیان کرد: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی یکی از زیر بخش های طرح کاج است که در این راستا سهمیه همدان یک هزار و 50 نفر است.
به گزارش ایرنا توصیفیان توضیح داد: در حال حاضر 250 متقاضی برای طرح مهارت آموزی معرفی و مشغول به فعالیت شده اند.
وی گفت: برای اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) کار مطالعه تحلیل دینامیک اشتغال استان و شناسایی 10 رشته اولویت دار استان که دارای اشتغال بالا و ارزش افزوده بالایی هستند در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل تعاون کار رفاه اجتماعی بیان کرد: همچنین در راستای طرح تکاپو چندین دوره آموزشی بازدید از نمایشگاه در حوزه چرم و مصنوعات چرمی برگزار شد.
به گزارش ایرنا توصیفیان اضافه کرد: برای عملیاتی شدن طرح کاج، متقاضیان در مراکز آموزشی دولتی و سیار پنج میلیون نفر ساعت و مراکز غیردولتی و آموزشگاه های آزاد چهار میلیون نفر ساعت آموزش دیدند.
وی یادآوری کرد: از 16 هزار فرصت شغلی ایجاد شده در سال گذشته 10 هزار نفر دارای گواهینامه مهارت از مرکز آموزش فنی و حرفه ای بودند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خاطر نشان کرد: 38 هزار و 288 نفر سال گذشته با گذراندن دوره های فنی و حرفه ای گواهینامه این مرکز را سال گذشته دریافت کردند.
طرح کاج در راستای ایجاد اشتغال برای 150 هزار نفر از دانش آموختگان در طرح کارورزی از سال 95 در چهار استان کشور اجرایی، آزمایش و سامانه آن طراحی و در همان سال گسترش داده شد.
در نهایت با توجه به گذراندن دوران آزمایش و آماده سازی زیرساخت ها دربهمن پارسال و با حضور رئیس جمهوری درجلسه شورای عالی اشتغال طرح تصویب شد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.