سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شامگاه سه شنبه یک دستگاه وانت بار در جاده غار علیصدر با ورود از فرعی به اصلی بدون رعایت حق تقدم منجر به مرگ یک موتور سوار 37 ساله شد.
وی اضافه کرد: رعایت نکردن حق تقدم از سوی راننده وانت موجب برخورد پهلوی سمت چپ این وسیله نقلیه با موتور سیکلت و واژگونی آن شد.
وی بیان کرد: این موتور سوار هر چند در این سانحه رانندگی مقصر نبود ولی دارای گواهینامه نبوده و از کلاه ایمنی نیز استفاده نکرده بود.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: جاده غارعلیصدر یکی از جاده های پرتردد به ویژه در ایام تعطیلات ، فصل تابستان و عید نوروز است.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: این محور از بلوار نجفی شهر همدان تا انتهای حوزه استحفاظی این استان در قسمت بیجار حدود یکصد کیلومتر است.
وی ادامه داد: طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی پلیس راه کشور باید در هر 50 کیلومتر یک تیم خودروی پلیس راه مستقر شود ولی در این مسیر 100 کیلومتری پنج تا 6 تیم خودرویی مستقر هستند.
رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: هم اینک این مسیر شریانی به واسطه حضور پر تعداد تیم های گشتی پلیس راه ایمن شده است.
سرهنگ عزیزی افزود: جاده غارعلیصدر چهار ماه از سال بالاترین ترافیک را دارد و اگر این ترافیک در کل سال وجود داشت به طور حتم شمار تلفات تا چهار برابر افزایش می یافت.
وی توضیح داد: طبق داده های آماری در این محور 100 کیلومتری سالانه 30 نفر جان خود را در سوانح جاده ای از دست می دهند یعنی هر سه کیلومتر یک کشته در حالیکه این آمار در استان به ازای هر 20 کیلومتر یک کشته در سال است.
رئیس پلیس راه استان همدان فراوانی روستاهای مجاور این مسیر ، بالا بودن تعداد باغ های و زمین های کشاورزی مجاور جاده غارعلیصدر و کم عرض بودن جاده را مهمترین عوامل بروز سوانح فوتی در این جاده برشمرد.
سرهنگ عزیزی تاکید کرد: انحراف به چپ ناشی از سبقت و رعایت نکردن حق تقدم شایع ترین تخلف در این محور پرترافیک است.
وی یادآوری کرد: اوایل هفته جاری یک دستگاه خودروی پراید در جاده گنجنامه دچار سانحه شد که در این سانحه کودک 13 ساله فوت، راننده به کما رفته و یک کودک دیگر به شدت زخمی شد.
وی افزود: طبق آخرین خبر دریافتی راننده این وسیله نقلیه در بیمارستان جان باخت و طبق بررسی های صورت گرفته این زن فاقد گواهینامه بوده است.
52 درصد سوانح فوتی این استان در راه های اصلی و 48 درصد در راه های فرعی رخ می دهد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.