حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنگامی که رئیس جمهوری آمریکا همچنان دم از مساله گروگانگیری و تسخیر لانه جاسوسی می زند، نشان میدهد که آنها همچنان از ما کینه دارند و این واقعیتی است که جهان باید به آن اعتراف کند.
وی افزود: مردم ما 40 سال است که توانسته اند در برابر شیطنت های آمریکا چه در داخل و چه در خارج از کشور ایستادگی کنند؛ لذا آمریکا وقتی می بیند پس از این همه جنایت و لشکرکشی نتوانسته در عراق، سوریه و افغانستان موفق باشد، مستاصل شده و از نظر خودشان حق دارند که این اتهامات ناروا را به ما بزنند.
امام جمعه نهاوند افزود: نکته ای دیگر که نباید از نظر دور نگه داشت این است که با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، نظام سرمایه داری و لیبرال دمکراسی غرب زیر سوال رفته است که چگونه آنها اینگونه آدمی را بر سرنوشت آمریکا حاکم کرده اند.
وی افزود: خود آمریکائی ها هم از این انتخابشان شرمنده هستند و می بینیم بجز صهیونیست ها کسی برای اظهارات سخیف ترامپ، اظهار رضایت نکرده و از آنها تعریف نمی کند.
حجت الاسلام مغیثی نیا گفت: خداوند دشمنان اسلام و انقلاب را احمق و بی منطق آفریده و این یکی از نعمتهای بزرگی الهی است تا جهانیان بهتر به حقانیت ما در برابر بی منطقی و تهمت های دشمنانمان پی ببرند.
وی تاثیر گذاری کشورهای مرتجع منطقه را در ارائه سخنان و دروغ پراکنی های ترامپ بی تاثیر ندانسته و می افزاید: هنگامی که ترامپ قراردادهای چند صد میلیارد دلاری با عربستان می بندد، بی شک به دنبال آن خواهد بود که دل آنها را بدست آورد و از سوی دیگر با ایجاد سیاست ایران هراسی در منطقه و به قصد تجارت، سعی دارد کاری کند حکام عرب منطقه به فکر خرید اسلحه باشند تا پول بیشتری به جیب آمریکا برود.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب و برغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و به رغم تلاش های جامعه جهانی به ویژه اروپا از تایید آن امتناع کرد.
این رویکرد جدید ترامپ با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقام های بین المللی و محافل سیاسی مواجه شده است.
در همین ارتباط فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در واکنشی قاطعانه به ترامپ اعلام کرد: برجام یک توافق دوجانبه نیست و به هیچ کشوری تعلق ندارد و رئیس جمهور هیچ کشوری نمی‌تواند به آن پایان بدهد.
موگرینی تاکید کرد: جامعه بین المللی و اروپا نمی توانند قبول کنند که یک توافق هسته ای را که کار می کند و نتیجه داده است، منحل کنیم. آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار تایید کرده که ایران تعهدات خود را انجام داده و هیچ یک از تعهدات مذکور در توافق نقض نشده است.
7275/2090
خبرنگار: وحید سیفی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.