مهرداد نادری فر روز سه شنبه در نشست اعضای ستاد اربعین حسینی استان همدان با بیان اینکه این طرح در قالب نایب الشهید در پیاده روی اربعین امسال به اجرا در می آید اضافه کرد: باید تمثال شهدای این استان به همراه یکی از زیارت ها چاپ شده و در اختیار زائران قرار گیرد تا زائران نایب زیاره شهدای والامقام در این سفر معنوی باشند.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری همدان نیز بیان کرد: 72 ساعت پس از روز اربعین حسینی جاده های این استان با ترافیک بالا مواجه می شود.
ناصر پورمرادی افزود: برای پیشگیری از بروز سوانح جاده ای ایمن سازی جاده های پرترافیک با افزایش روشنایی شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز ضروری است.
وی بیان کرد: برای اسکان اضطراری زائران هنگام بروز بحران با نهادهای نظامی از جمله پایگاه هوایی شهید نوژه ، سپاه انصارالحسین (ع) و تیپ سوم زرهی ارتش هماهنگی لازم صورت گرفته است.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری همدان تاکید کرد: به منظور جلوگیری از اقدامات بیوتروریستی به تمامی نهادهای مسئول توضیحات لازم داده شده است و آنها از آمادگی و آگاهی کامل برخوردار هستند.
پورمرادی اضافه کرد: اداره کل راهداری به رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی هشدار بدهد تا از سوار کردن اتباع غیرمجاز در داخل اتوبوس خودداری کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز گفت: این استان آمادگی اسکان اضطراری 23 هزاز زائر را در مواقع بحرانی دارد.
بهروز کارخانه ای افزود: خدمات رسانی توسط کمیته امداد و نجات این استان از هفتم آبانماه آغاز شده و تا 21 آبان ماه ادامه دارد.
وی بیان کرد: طبق مصوبه جمعیت هلال احمر استانهای خوزستان، ایلام و کرمانشاه در خط مقدم خدمات دهی به زائران هستند و همدان نیز به عنوان استان معین معرفی شده است.
مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان همدان نیز اظهارکرد: وزارت بهداشت برنامه مدونی در سطح ستاد و پنج دانشگاه مسیر زائران اربعین حسینی تدوین کرده اند که وظایف دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این برنامه گنجانده شده است.
حبیب معصومی افزود: طبق برنامه 6 کد (آمبولانس) هر یک با سه سرنشین به همراه یک کد پشتیبان باید از همدان به منطقه کرمانشاه عزیمت کرده و در این شهرستان مستقر شوند.
وی اضافه کرد: یک رزمایش آمادگی برای تیم های امدادی در تهران برگزار شده و پس از آن آمبولانس ها به محل های تعیین شده عزیمت می کنند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان خواستار دقت در موارد بهداشتی به خصوص اغذیه هایی که در ایستگاه های صلواتی توزیع می شود، شد.
معصومی افزود: بیمارستانهای این استان برای کمک به استان ایلام در حالت آماده باش قرار می گیرند و علاوه بر این 10 درصد نیروها در ایام اربعین در حالت آماده باش هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان نیز گفت: طبق تاکید سازمان مرکزی به هیچ وجه از خودروهای فرسوده برای جابجایی زائران اربعین حسینی استفاده نمی شود.
محمد رودباری افزود: همچنین صدور صورت وضعیت مسافر برای ارائه سرویس های دربستی به جز اربعین حسینی از 15 آبانماه ممنوع است.
وی بیان کرد: به منظور تسهیل در ارائه سوخت بررسی جایگاه های سوخت سی ان جی و سوخت مایع پیش از آغاز سفرها در دستور کار است.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از اتوبوس هایی که به صورت کاروانی و در قالب زائران اربعین حسینی از جاده های این استان تردد دارند عوارضی دریافت نمی شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان تاکید کرد: با هماهنگی عوامل پلیس راه مقرر شده از تردد خودروهای عمومی فاقد معاینه فنی جلوگیری شود تا از خودروهای دارای نقص فنی برای جابجایی زائران استفاده نشود.
رودباری بیان کرد: شن و نمک لازم به اندازه کافی برای عملیات برفروبی در راهدارخانه ها ذخیره شده است همچنین در صورت ریزش برف و راه بندان می توان زائران را در این مراکز اسکان اضطراری داد.
7526/2087
گزارش: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.