محمدابراهیم الهی تبار روز سه شنبه در ستاد اربعین استان همدان پیش بینی کرد که بیش از 2 میلیون و 200 هزار تردد در روزهای منتهی به اربعین حسینی و هنگام بازگشت زائران از مرقد امام حسین (ع) از جاده های این استان صورت گیرد.
وی بیان کرد: شهرستان های اسدآباد، فامنین و بهار به علت قرار گرفتن در مسیر زائران بیش از دیکر شهرستانها میزبان زائران اربعین حسینی خواهند بود.
معاون استاندار همدان اضافه کرد: باید جاده های پرتردد زائران اربعین حسینی شناسایی و برای ایمن کردن مسیرهای پرترفیک و پرتلفات تلاش کرد.
الهی تبار خواستار بررسی وضعیت ایمنی گردنه سخت گذر اسدآباد توسط یک تیم ویژه شد تا در صورت لزوم در مکان هایی که احساس خطر می شود پلیس مستقر شده یا اصلاحات هندسی صورت گیرد.
وی بر ضرورت ایمن سازی جاده ها با خط کشی و نصب سیستم روشنایی همچنین مجهز کردن مراکز خدمات بین راهی و آمادگی امداد خودرو، آپاراتی ها و تعویض روغنی ها و غیره تاکید کرد.
وی تصریح کرد: فضای سیاسی ، فرهنگی و قوانین کشور عراق با ایران متفاوت بوده و منطبق با شرایط این کشور تدوین شده بنابراین باید به فرهنگ و سنت این کشور مسلمان احترام گذاشت و پایبند بود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تاکید کرد: برای اینکه همدان رنگ و بوی اربعین به خود بگیرد باید از ظرفیت دهیاریها و شهرداریها، حسینیه ها و هیات های مذهبی به ویژه اماکن مذهبی واقع در مسیر زائران بهره گرفت.
الهی تبار تاکید کرد: میراث فرهنگی می تواند از ظرفیت معنوی اربعین برای معرفی استان استفاده کند که برای تحقق این موضوع می توان غرفه هایی در مجاورت ایستگاه های صلواتی دایر کرد.
وی ادامه داد: سوغات این استان را می توان در این غرفه ها عرضه کرد همچنین اقلام فرهنگی و جاذبه های این استان را در قالب بروشور معرفی کرد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.