به گزارش ایرنا علیرضا صفری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای هتلینگ بیمارستان دکتر غرضی ملایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگاه ما توزیع عادلانه اعتبارات و خدمات به مراکز درمانی و بیمارستانی سراسر استان است.
وی افزود: این میزان بودجه و اعتبار برای پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل و پزشکان، خرید تجهیزات، دارو، تجهیزات IT و پزشکی و سایر موارد هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به خرید 2 دستگاه آمبولانس برای بیمارستان های تامین اجتماعی استان بیان کرد: در حال حاضر مراکز درمانی و بیمارستان های استان به 11 دستگاه آمبولانس تجهیز شده اند و ناوگان آمبولانس ما در سه سال گذشته نوسازی شده است.
صفری ادامه داد: در یک ماه آینده دستگاه MRI بیمارستان آتیه همدان با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال و دستگاه سی تی اسکن بیمارستان غرضی ملایر با اعتبار 30 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی استان به جد در دستور کار است، افزود: در ماه های آینده هتلینگ بیمارستان دکتر غرضی ملایر با 25 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد که شامل بخش اطفال، لاوی، سی تی اسکن، فضای فیزیکی، بازسازی بخش ها، نورپردازی، راهروها و سر درب ورودی بیمارستان است.
مدیر درمان استان همدان ادامه داد: انبار دارویی بیمارستان غرضی نیز در حال حاضر بین 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با 23 میلیارد ریال اعتبار در حال ساخت است که با توجه به فضای فیزیکی شرایط استانداردی برای نگهداری دارو فراهم شده است.
صفری گفت: علاوه بر این بخش های طبقه دوم بیمارستان، بخش زایشگاه بیمارستان غرضی با 30 درصد پیشرفت فیزیکی و بخش CSSD استریل بیمارستانی نیز به طور کامل بازسازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در برخی رشته ها پزشک متخصص در استان وجود ندارد، بیان کرد: طبق مصوبه برنامه ششم توسعه قرار است 10 درصد از سهمیه پزشکان را تحویل سازمان تامین اجتماعی دهند که امیدواریم بتوانیم مشکل کمبود نیرو را مرتفع کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر این سازمان تامین اجتماعی اوایل سال 97 آزمون استخدامی برگزار می کند که در این راستا می توانیم نیروی انسانی و کادر درمانی را تامین کنیم.
صفری با اشاره به اینکه 2 بیمارستان آتیه و غرضی در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی و تغذیه خوب بیماران بستری کمبود و مشکلی ندارند، اظهار کرد: بر خلاف ادعای برخی که می گویند نگاه مدیران به مرکز استان است، نگاه من عدالت محور است و ارائه خدمات مطلوب به مردم و عملکرد خوب واحدها و مراکز برای ما مهمترین هدف است.
وی با بیان اینکه با حذف دفترچه در مراکز درمانی کل کشور و الکترونیکی شدن دفترچه ها تحولی عظیم در حوزه IT سازمان ایجاد کرد، افزود: حذف دفترچه در سه استان کشور به صورت نمونه در حال اجرا است که با این اقدام هزینه زیادی را از روی دوش سازمان برداشت.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: سازمان تامین اجتماعی در استان همدان یک سازمان ضرر ده است و از بودجه خودش استفاده می کند و به دلیل اینکه بین درآمدها و هزینه ها در استان تناسب وجود ندارد، ماهیانه 250 میلیارد ریال ضرر می دهیم که مجبوریم از استان های دیگر کمک بگیریم.
به گزارش ایرنا صفری همچنین جذب بیشتر پزشک متخصص، رساندن نیروی انسانی پرستاری و مامایی به حد استاندارد و به روز رسانی تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی درمانی را از اهدف اصلی برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر اقبال عمومی و رضایت مندی مردم از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی بسیار مطلوب و رضایت بخش است.
وی اضافه کرد: در صدد هستیم مرکز درمانی شهرستان رزن را تا پایان امسال به اتمام برسانیم و عملیات اجرایی درمانگاه بهار را نیز سال آینده آغاز کنیم.
در حال حاضر 288 تخت فعال و 700 هزار بیمه شده زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان همدان وجود دارد.
شهرستان ملایر دارای 2 بیمارستان دولتی مهر و امام حسین(ع)، یک بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی و کلینیک تخصصی فخریه است.
از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون، بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در شهرستان ملایر هزینه شده است.
این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
2087/7528
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.