علی ملازاده روز یکشنبه در گردهمایی مشترک روسا و اعضای ستادهای صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستانها و دستگاه های اجرایی استان همدان بیان کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی علت شور و رونق هیات های مذهبی است بنابراین باید برای رفع آسیب های اجتماعی از جمله کاهش طلاق و اعتیاد از ظرفیت هیات ها استفاده کرد.
وی با ذکر اینکه امر معروف و نهی از منکر در بدنه جامعه کمرنگ شده است یادآوری کرد: امام راحل (ره) هنرش استفاده از ظرفیت مردمی برای پیروزی و تداوم انقلاب و دفاع مقدس بود.
جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی در کشور بسیار بالا است تا جایی که برای رفع آن رهبری انقلاب ورود کردند و چند نشست با نهادهای مختلف داشتند.
ملازاده با ذکر اینکه باید برای رفع آسیب های اجتماعی توجه ویژه ای صورت گیرد، مصادیق ناهنجاریهای اجتماعی را حاشیه نشینی و بافت فرسوده، اعتیاد، طلاق، فساد اخلاقی، زندانیان و گرفتاریهای ناشی از زندانی شدن، سرقت، نزاع، خشونت، تنش های قومی و مذهبی و نارضایتی مردم از دستگاه ها ذکر کرد.
وی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را یکی از وظایف مهم ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی دانست و اظهارکرد: طبق ارزیابی های صورت گرفته از اداره های دولتی کشور، پوشش کارمندان مناسب است اما در زمینه عفاف ،حیا و روابط مشکلاتی وجود دارد.
جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی افزود: در دستگاهها و اداره های بخش خصوصی پوشش کارمندان نامناسب بوده و حیا و عفت هم رعایت نمی شود.
ملازاده درباره نتایج ارزیابی های صورت گرفته از اداره های استانی گفت: استان همدان در ستاد صیانت حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی رتبه برتر را دارد.
وی بیان کرد: همدان در زمینه کاهش تخلفات اداری و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکه تاز و علمدار است.
ملازاده از جمله اقدام های مناسب استان را استفاده از ظرفیت سمن ها، تشکیل تیم های مشترک برای بازرسی اداره ها به عنوان یک مدل و نمونه کشوری، استفاده از توان علما و اندیشمندان، حمایت از اردوهای راهیان نور و برگزاری ملاقات مردمی ذکر کرد.
جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی خواستار استفاده از ظرفیت گردشگری استان برای تبلیغ امر به معروف به عنوان یک فرصت، آسیب شناسی کارهای فرهنگی، توجه به مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی، تولید محتوا و استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی در همدان شد.
ملازاده تاکید کرد: همچنین باید برنامه های اثر بخش برای کاهش آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر و اماکن عمومی پرتردد داشته باشید.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از توان نخبگان اظهار کرد: تعداد زیاد برگزاری جلسات ملاک عملکرد ستاد نیست بلکه میزان اثر بخشی نشست ها اهمیت دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان پیشنهاد کرد: مدرسه ای برای تربیت متخصصان امر به معروف و نهی از منکر در کشور تاسیس شود.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی افزود: هر کس نمی تواند امر به معروف و نهی از منکر کند بنابراین برای اجرای واقعی این فرایض باید مدرسه ای برای تربیت آمران دایر شود.
امام جمعه همدان اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر اشکال مختلفی دارد و نحوه اجرای این فریضه مهم در مواجهه با منکرات مختلف یا مواجهه با کودک، زن و مرد متفاوت است.
گردهمایی مشترک روسا و اعضای ستادهای صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستانها و دستگاه های اجرایی استان با حضور امام جمعه همدان و معاون فرهنگ تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در همدان برگزار شد.
2087/7526/1354
خبرنگار: علیرضا جهانگیری ** انتشار دهنده : زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.