آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس همدان در سال تحصیلی جدید افزود: طبق روایات ائمه اطهار(ع) فرزندان خود را نباید برای شرایط امروز جامعه تربیت کنیم بلکه باید آن ها را برای رویارویی با شرایط 50 سال آینده آموزش دهیم.
وی با اشاره به همزمانی آغاز سال تحصیلی با آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، شاگردان همین مدارس نقش آفرینی کردند و با نثار خون خود درس آزادگی به جامعه دادند.
وی ادامه داد: رزمندگانی که از جان و مال خود گذشتند و در دوران دفاع مقدس در راه حق جان فشانی کردند تربیت شده معلمان با فضیلت و دیندار میهن اسلامی بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این آیین گفت: پیشرفت جامعه در گرو توسعه نیروی انسانی است که از طریق تعلیم و تربیت درست افراد محقق می شود.
مصطفی خزاعی افزود: تحول در زندگی بشر با خلاقیت و علم و دانش میسر می‌شود و تنها راه سعادت و خوش‌فهمی انسان در فهم و درک درست است که اندیشه‌ ورزی، ذهن خلاق و روح برتر می‌تواند انسان را در مسیر الهی سوق دهد.
آیین زنگ بازگشایی مدارس استان همدان روز شنبه در هنرستان شهیدان دیباج همدان با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
70 شهید والامقام منتسب به هنرستان شهیدان دیباج همدان هستند که شهید چیت سازیان، شهدای دیباج و شهید شکری پور از جمله این شهدا هستند.
با آغاز سال تحصیلی بیش از 260 هزار دانش آموز استان همدان بر سر کلاس های درس حاضر شدند و بیش از 155هزار نفر از آنها در دوره ابتدایی، حدود 65 هزار نفر در دوره اول متوسطه و بیش از40 هزار دانش آموز در دوره متوسطه دوم مشغول به تحصیل می شوند.
همچنین حدود یک هزار و 400 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی استان و حدود پنج هزار و 600 نوآموز در دوره پیش دبستانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.