علی ترکاشوند روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی دوره های آموزشی برای قضات و جلسات فصلی با هدف تعامل با عوامل انتظامی در حوزه مواد مخدر برگزار شد که ماحصل آن همگرایی بیشتر در حوزه مبارزه بی امان با معضل مواد مخدر بوده است.
وی اضافه کرد: اجرای طرح ناامن سازی محیط های تولید و توزیع موادمخدر با بهره گیری از ظرفیت بسیج و برگزاری سه دوره آموزشی برای ضابطان قضایی با نگاه پیشگیری از اعتیاد از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
معاون دادستان همدان ادامه داد: نشستی با هدف بررسی آئین نامه مراقبت بعد از خروج زندانیان تشکیل شده که شامل معتادان حاضر در مرکز ماده 16 و معتادان زندانی می شود.
وی گفت: هفت هزار و 500 فقره پرونده قضایی سال جاری در دادسراها و دادگاه ها بررسی شده که نتیجه این پرونده ها صدور حکم هایی بازدارنده نظیر جزای نقدی و حبس های طولانی مدت برای قاچاقچیان بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 6 هزار و 951 نفر وارد زندانهای این استان شدند که 2 هزار و 375 نفر معادل 34 درصد آنان از محکومان مواد مخدر هستند.
وی اضافه کرد: هم اینک شمار زندانیان این استان به 6 هزار و 254 نفر رسیده است که سه هزار و 484 نفر معادل بیش از 55 درصد آنها زندانیان مواد مخدر هستند.
معاون دادستان همدان بیان کرد: 246 زن در 6 ماهه نخست امسال راهی زندان شدند که 143 نفر معادل 54 درصد محکومان مواد مخدر هستند.
ترکاشوند افزود: در حال حاضر 132 زن در زندانهای همدان تحمل حبس می کنند که 63 درصد آنها معادل 84 نفر زندانیان مرتبط با مواد مخدر هستند.
5.5 تن مواد مخدر در سال جاری در استان همدان کشف و ضبط شده است.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار : الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.