حمیدرضا یاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان جهانی گردشگری با عضویت 500 شرکت خصوصی وابسته از 130 کشور در حوزه گردشگری بین المللی فعالیت می کند و 9 شرکت خصوصی ایرانی عضو این سازمان هستند که شرکت سیاحتی علیصدر همدان یکی از این 9 عضو امسال به عنوان عضو هیات رئیسه این سازمان نیز انتخاب شد.
وی ادامه داد: از سال گذشته مکاتبات برای میزبانی اجلاس 2018 آغاز شد و با توجه به ظرفیت های ویژه همدان در حوزه گردشگری و جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد این استان از جمله تپه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا و غار علیصدر این میزبانی به ایران اختصاص یافت.
یاری اضافه کرد: این برای اولین بار است که اجلاس جهانی گردشگری در ایران برگزار می شود و میزبانی همدان در این دوره از برگزاری اجلاس، افتخاری برای این استان محسوب می شود.
وی اظهار کرد: نام استان همدان در این رویداد بین المللی در سایت های جهانی و در سطح بین المللی مطرح می شود و با برگزاری شایسته و مطلوب این اجلاس می توان به ارتقای سطح همه تاسیسات و واحدهای گردشگری استان کمک کرد.
مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر بیان کرد: در این اجلاس اعضای وابسته به عالی ترین مرجع حوزه گردشگری بین المللی به همدان می آید و با این ظرفیت ایجاد شده نام همدان دوباره در صنعت گردشگری احیا می شود.
یاری با تاکید بر اینکه اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۱۸ یک رویداد ملی است بیان کرد:مردم استان همدان باید برای برگزاری مطلوب این مراسم متعهد باشند تا سطح میزبانی استان ارتقا و تعداد گردشگران خارجی آن افزایش یابد.
وی با بیان اینکه این اجلاس به مدت سه روز برگزار می شود گفت: برای این رویداد بین المللی پیش تور و پس تور نیز در نظر گرفته شده است.
یاری با بیان اینکه زیر ساخت های همدان برای میزبانی این رویداد بین المللی مهیا است تصریح کرد: استان همدان با ظرفیت یک هزارو 500 تخت هتلی زیرساخت های لازم برای برگزاری این رویداد بین المللی را دارد و پیش بینی می شود حدود 400 شرکت خصوصی عضو این اجلاس به ایران سفر کنند.
وی اظهار کرد: پیشنهاد ایران برای محوریت اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۱۸، 'توسعه دیپلماسی گردشگری' است و اگر چه انتخاب موضوع محوری اجلاس جهانی گردشگری بر عهده هیات رئیسه آن است اما با پذیرش موضوع پیشنهادی ایران، آمار گردشگران خارجی افزایش چشمگیری خواهد داشت.
یاری تصریح کرد:تبلیغات گردشگری و معرفی جاذبه های توریستی از مهمترین اهداف همدان در این میزبانی است.
به گزارش ایرنا، سازمان جهانی گردشگری مستقر در شهر مادرید اسپانیا، از نمایندگی‌های سازمان ملل در بخش گردشگری است که در رابطه با امور جهانگردی سیاستگذاری می کند و امروزه پیشتازترین و شناخته شده ترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان است.
اعضای هیات رئیسه این سازمان متشکل از 12 عضو است که در اوایل مردادماه سال جاری برای نخستین بار شرکت سیاحتی علیصدر همدان به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه این سازمان انتخاب شد.
شرکت سیاحتی علیصدر که از سال 1370 با همکاری سازمان ایرانگردی و جهانگردی، سازمان همیاری شهرداری های استان و شهرداری همدان و با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای ارائه خدمات بهتر برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در منطقه علیصدر ایجاد شد اکنون یک کرسی از 12 کرسی هیات رئیسه سازمان جهانی توریسم را به خود اختصاص داده است.
استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده اند.
این استان به واسطه وجود شمار زیادی آثار تاریخی، تفریحی و توریستی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار می گیرد.
سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.
1181/1354 /2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.