سرهنگ رضا عزیزی شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یک دستگاه خودروی پراید با 2 سرنشین از سرپل ذهاب به سمت تهران در حال تردد بود که در جاده قدیم همدان - ساوه دچار سانحه شد.
وی اضافه کرد: راننده جوان این خودرو دچار خواب آلودگی شده و به علت نداشتن تسلط به وسیله نقلیه و بی توجهی به جلو در مسیر خودروی های عبوری مقابل قرار می گیرد.
رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: در این هنگام کشنده هوو که در این مسیر در حال تردد بود با خودروی پراید به صورت رخ به رخ برخورد کرده و این خودرو را 100متر با خود به جلو می کشد.
سرهنگ عزیزی افزود: شدت بالای این سانحه رانندگی منجر به له شدن بدن و سر سرنشینان پراید شده به گونه ای که تشخیص چهره آنها به سختی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه پس از بهره برداری آزاد راه همدان - ساوه امیدوار بودیم با هدایت خودروها از جاده قدیم به آزاد راه شاهد کاهش سوانح فوتی باشیم افزود: اما افزایش غیرمتعارف نرخ عوارضی در این مسیر منجر به کاهش استقبال رانندگان به ویژه دارندگان خودروهای سنگین برای تردد از آزاد راه همدان - ساوه شد.
سرهنگ عزیزی مثال زد: یک کامیون یا تریلی در صورت تردد از همدان به سمت ساوه و برعکس باید بین 600 تا 800 هزار ریال عوارض پرداخت کند.
وی گفت: گرانی عوارض و استقبال نکردن رانندگان از این موضوع موجب شده جاده قدیم همدان - ساوه همانند گذشته به یکی از جاده های پرترافیک تبدیل شود.
رئیس پلیس راه استان همدان افزود: بنابراین بیشتر خودروهای عمومی برای پرداخت نکردن عوارض به جای آزاد راه همدان - ساوه، جاده قدیم را برای تردد انتخاب می کنند.
سرهنگ عزیزی خاطر نشان کرد: جاده قدیم همدان - ساوه مطابق با استانداردهای 50 سال پیش و شمار خودروهای آن زمان طراحی و احداث شده است و جوابگوی تردد این میزان خودرو نیست.
در سه ماهه نخست سال جاری سه سانحه فوتی در این جاده رخ داده که منجر به مرگ هفت تن و مجروح شدن هشت نفر شده است.
24 فروردین امسال وزیر راه و شهرسازی با حضور در همدان از طرح های در دست اجرا بازدید کرد که در جریان این بازدید استاندار همدان خواهان تغییر در نرخ عوارض آزاد راه همدان - ساوه شد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.