به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی هفته دفاع مقدس در شهرستان ملایر اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای تبیین ارزش های هشت سال جنگ تحمیلی و بازنگری رشادت ها و ایثارگری رزمندگان اسلام است.
وی تاکید کرد: نیاز است با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال و ترویج ارزش های دفاع مقدس در مقابله با هجمه های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان برای نسل جوان امروز برنامه ریزی مطلوب داشته باشیم.
وی بیان کرد: اگر نسل جوان امروز با فرهنگ ایثار و شهادت و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شود، خود را مدیون حفظ آرمان ها و اهداف شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی می داند.
رضایی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف مهم مسئولان برشمرد و افزود: امروز جبهه جنگ تغییر کرده و دشمن در قالب جنگ نرم تمام تلاش خود را برای انحراف جوانان ما به کار گرفته است.
وی بر لزوم برنامه ریزی دقیق تمامی دستگاه های اجرایی برای اجرای مطلوب برنامه های هفته دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: هفته دفاع مقدس متعلق به قشر خاصی نیست چراکه در هشت سال جنگ تحمیلی همه گروه ها و اقشار برای دفاع از آرمان های نظام و انقلاب حضور داشتند.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه امروز نیز همه باید برای دفاع از نظام و انقلاب باید پای کار باشند، بیان کرد: بازخوانی و تبیین روحیه شهادت طلبی باید به گونه ای ترسیم شود که تداعی کننده آن روحیه انقلابی، جهادی و شهادت در زمان دفاع مقدس برای نسل جوان امروز باشد.
رضایی خواستار اجرای برنامه های خلاقانه و تاثیرگذار با استفاده از ظرفیت هنرمندان و سخنرانان و تبیین ارزش های دفاع مقدس برای دانش آموزان و دانشجویان با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها شد.
وی همچنین به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام دهه محرم اشاره کرد و افزود: باید در این ایام بر برگزاری با کیفیت و ارتقای غنای معنوی این مراسم ها بیشتر توجه شود.
رضایی خواستار برنامه ریزی منسجم و مدون در سطح شهرستان و تشکیل ستادهای فرعی در سطح بخش ها برای اجرای باشکوه برنامه های هفته دفاع مقدس شد.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز هدف از برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس را نشر و ترویج آثار، روحیه ایثار و مقاومت و شهادت طلبی عنوان کرد و گفت: برنامه های این هفته باید با توجه به شعار هفته دفاع مقدس و شعار سال مد نظر دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
محسن احمدوند بیان کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس حدود 200 برنامه متنوع در سطح شهرستان برگزار می شود که باید از ظرفیت مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، تشکل های مردمی، رسانه ها، هنرمندان و سایر اقشار مردم در تدوین این برنامه ها استفاده شود.
وی برگزاری یادواره یک هزارو 100 شهید شهرستان، دیدار با امام جمعه، سرکشی از خانواده های معظم شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، نواختن زنگ انقلاب، برگزاری مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه های هفته دفاع مقدس را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در ملایر برشمرد.
31 شهریور تا 6 مهرماه به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
1181/7528
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.