سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در سفر به استان همدان در جمع خبرنگاران این استان افزود: سهم این وزارتخانه در تولید اشتغال در دولت یازدهم ایجاد 50 هزار شغل به طور مستقیم بوده است و این روند در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد داشت.
وی با قدردانی از رسانه ها در انعکاس خدمات دولت تاکید کرد: رسانه ها از هیچ کوششی فرو گذار نبودند و بدون تردید کاستی ها و نقص هایی وجود دارد و نمی توانیم ادعا کنیم که عیبی درکار نبوده است.
وی بیان کرد: آنچه مردم می خواهند امیدواری است و البته نباید به مردم امید کاذب داد و از طرفی نباید مردم را نا امید کرد .
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: رسانه ها می توانند مطالبات مردم را پیگیری کنند اما باید به موانع پیش پای مجریان و مسئولان نیز توجه داشته شود .
قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مشکلات دارویی بیماران هموفیلی که از سوی شرکت های دارویی ایجاد می شود گفت: شرکت ها نباید هیچ مشکلی را به وجود بیاورند و در خصوص بیماران هموفیلی شرکت ها باید داروها را در اختیار بیماران قرار دهند و در این راستا تخلفات شرکت ها در استان همدان و در سطح ملی باید هر چه سریعتر بررسی شود.
وی در خصوص خدمات دندانپزشکی نیز گفت: در کشور هزینه خدمات دندانپزشکی بالا است و در شروع دولت تدبیر و امید کمتر از پنج درصد خدمات به مراجعان ارائه می شد که امروز این رقم به 25 درصد رسیده است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم برای هفت میلیون دانش آموز طرح پیشگیری و فلوراید تراپی انجام شد افزود: هم اکنون یک هزار کلینیک دندانپزشکی در کشور فعال است.
قاضی زاده هاشمی افزود: در برنامه دولت دوازدهم به دنبال ایجاد کلینیک ویژه با تعرفه دولتی هستیم و بیمه ویژه دندانپزشکی نیز پیگیری می شود.
وی میزان مطالبات وزارت درمان را از شرکت های بیمه گر 2 هزار و 600 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: به همین میزان به پرسنل این وزارتخانه و شرکت ها نیز بدهکاریم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص خودکفایی در تولید تجهزات پزشکی نیز گفت:تنها 35 درصد تجهیزات در کشور تولید می شود و در دولت یازدهم رونق خوبی در بخش های تولیدی ایجاد شد.
وی ادامه داد: بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال از شرکت های دانش بنیان تجهیزات خریداری شد و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.
گفتنی است؛ در سفر یک روزه سید حسن قاضی زاده هاشمی 153 طرح بهداشتی و درمانی در استان همدان به بهره برداری رسید.
7523/1181
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.