مهدی حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این راستا مرکز خدمات سلامت شهر دمق از توابع شهرستان رزن در زمینی به مساحت یک هزار و 80 متر مربع احداث و صرف 17 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید و برای تجهیز این مرکز نیز بیش از 14 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان ولی عصر(عج) با 15 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت در زمینی به مساحت 800متر ساخته شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن بیان کرد: نبود فضای فیزیکی مناسب در این درمانگاه تخصصی یکی از مشکلات حوزه سلامت است که امید می رود با بهره برداری از این طرح این مشکل مهم برطرف شود.
حسینی نقش خیران را در توسعه زیرساخت های بخش سلامت موثر دانست و گفت: 2 طرح ساختمان سی تی اسکن و آزمایشگاه مرکزی مرکز بهداشت درمان رزن توسط خیران در حال احداث است.
وی افزود: یکی از مهمترین نیازهای حوزه سلامت رزن برای کاهش مراجعه بیماران به سایر نقاط تامین دستگاه سی تی اسکن بود که با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز دستگاه سی‌تی اسکن برای بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان رزن صادر شده است.
وی بیان کرد: باتوجه به نبود فضا برای ارائه خدمات به مردم به همت خیرین شهرستان رزن، عملیات اجرایی ساختمان سی تی اسکن شهرستان رزن در زمینی به مساحت 750 متر مربع با اعتبار اولیه پنج میلیارد ریال از خرداد ماه سال جاری آغاز شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن اظهارکرد: عملیات اجرایی طرح آزمایشگاه مرکزی مرکز بهداشت شهرستان با یک میلیارد ریال اعتبار از هفته دولت سال گذشته آغاز شده است.
حسینی بهسازی بخش اتاق عمل با 70 درصد پیشرفت فیزیکی،سنگ کاری کف و دیوار بخش های جراحی مردان و ccu، بهسازی بخش رادیولوژی و تکمیل فاضلاب بیمارستان را از مهمترین پروژهای در دست اجرای در بیمارستان ولی عصر(عج) شهرستان رزن برشمرد.
وی اعلام کرد: بیمارستان ولیعصر (عج) امسال موفق به دریافت درجه یک در فرایند اعتبار بخشی ملی از سوی وزارت بهداشت شد همچنین لوح بیمارستان دوستدار مادر را نیز کسب کرد.
شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.