به گزارش ایرنا وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در آیین بهره برداری این بیمارستان گفت: بیمارستان شهید قدوسی نهاوند یکی از بیمارستانهای مجهز در سطح کشور است که می تواند بسیاری از مشکلات درمانی مردم شهرستان را برطرف کند.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با تقدیر از استاندار همدان افزود: امروز همه باید برای خدمتگزاری به مردم تلاش و ایثار کنند و مسئولان هم شجاعت به خرج دهند و تصمیم های مهم بگیرند.
وی ادامه داد: بیمارستان شهید قدوسی به لحاظ تجهیزات کامل است اما در زمینه برخی شاخص ها مانند نیروی انسانی کاستی وجود دارد که لازم است هر چه سریعتر برطرف شود تا بتواند بار فشار بیمارستانهای دیگر را بگیرد.
وی گفت: در صورتیکه این کمبودها برطرف شود تجهیزات ام آر آی ، سی تی اسکن ، آمبولانس و ماموگرافی در این بیمارستان راه اندازی می شود.
استاندار همدان نیز گفت: دولت تدبیر و امید برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی توانست با اجرای طرح تحول سلامت دغدغه اصلی مردم را کاهش داده و خدمات بی نظیری را به همت وزیر بهداشت به مردم ارائه دهد.
محمد ناصر نیکبخت افزود: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت نیز تاکنون 10 هزار میلیارد ریال وارد استان همدان شده که از این محل مراکز درمانی در روستاها و شهرها گسترش یافته است .
وی با بیان اینکه امروز 153 طرح بهداشتی در نقاط مختلف استان به بهره برداری می شود افزود: 290 مرکز بهداشت و پایگاه سلامت درسطح استان در حال ساخت است که 140 مرکز آن امروز به بهره برداری می رسد.
استاندار همدان به خدمات دولت یازدهم در حوزه سلامت در نهاوند اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم به منظور تسریع در اجرای ساخت بیمارستان شهید قدوسی 500 میلیارد ریال از مجموع 600 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده را تخصیص داده که این تحولی عظیم در حوزه سلامت شهرستان است.
نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: این بیمارستان اولین بیمارستان ساخته شده پس از انقلاب در نهاوند است که توسط دولت تدبیر اجرا شد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیمارستان آیت الله قدوسی نهاوند با وجود تجهیزات مناسبی که دارد اما به لحاظ کادر درمانی و فنی با کمبود مواجه است .
حسن بهرام نیا گفت: برای استخدام 70 نفر کادر فنی و خدماتی بیمارستان هفت هزار نفر نام نویسی کرده اند که امیدواریم متقاضیان بومی در اولویت قرار گیرند.
بیمارستان شهید آیت الله قدوسی نهاوند در زمینی به مساحت 63 هزار متر مربع با زیر بنای 12هزارو 200 متر مربع ساختمان اصلی و 800 متر مربع ساختمان های جانبی دارای پنج اتاق عمل ، بخش اورژانس مجهز با 23 تخت، بخش مراقبت‌های ویژه با 17 تخت ، پنج سوئیت مجزا برای بخش زایمان و بخش سوانح و سوختگی است.
برای احداث این بیمارستان که کلنگ آن در اواخر سال 91 به زمین زده شد 600 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که 200 میلیارد ریال آن مربوط به تامین تجهیزات بخشهای مختلف است.
این بیمارستان نخستین بیمارستان دولتی پس از انقلاب در شهرستان نهاوند است.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.