به گزارش ایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از بیمارستان شهید آیت الله قدوسی نهاوند از توابع استان همدان در جمع خبرنگاران افزود: سیاست دولت دوازدهم در زمینه تحول در نظام سلامت ، پایداری سلامت بدست آمده و پیشگیری از بیماری توسط مردم است.
وی ادامه داد: پس از اجرای موفقیت آمیز طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم تلاش ما بر این است که علاوه بر ادامه این طرح وسیله پایداری آن را فراهم و علاوه بر آن در حوزه های بیمه ، ارائه خدمات ، توجه به بهداشت عمومی و رعایت نکاتی که توسط دستگاههای آسیب رسان سلامتی مردم را مورد تهدید قرار می دهد نیز وارد شویم.
وی با بیان اینکه علاوه بر انجام این فعالیت ها باید سطح سواد بهداشتی مردم نیز ارتقا یابد افزود: ساخت درمانگاه ، تامین دارو و بهداشت عمومی از وظایف این وزارتخانه وهمگی مربوط به بعد از وقوع بیماری و کم توجهی مردم به سلامت خودشان است اما مردم باید خوشان تلاش کنند که نسبت به بیماری پیشگیری داشته باشند و میزان آگاهی خود را بالا ببرند تا دچار بیماری نشوند.
دکتر هاشمی افزود: مردم باید مراقبت کنند تا سالم بمانند و به ویژه مساله توجه به سلامتی و پیشگیری از وقوع بیماری باید از سطح آموزشگاه انجام شود و با وجود اقداماتی که از سوی آموزش و پرورش و آموزش عالی صورت گرفته اما باز هم لازم است که مساله سلامتی از سوی تک تک مردم مورد توجه قرار گیرد.
دکتر هاشمی ادامه داد: بیمارستان 185 تختخوابی نهاوند یکی از بیمارستانهای مجهز است که با تجهیزات مناسب و کامل امروز بهره برداری شد و تا 2 ماه آینده با تکمیل کادر تخصصی و غیر تخصصی می تواند خدمات درمانی به مردم ارائه دهد.
وی افزود: تلاش این است که در زمینه تامین نیروی انسانی اعم از تخصصی و غیر تخصصی بتوان کادر این بیمارستان را تکمیل کنیم.
بیمارستان 185 تختخوابی شهید قدوسی نهاوند در زمینی به مساحت 23 هکتار و با زیر بنای بیش از 12 هزار مترمربع و 800 متر مربع تجهیزات جانبی از اواخر سال 91 کلنگ زنی شد و صبح امروز پنجشنبه توسط وزیر بهداشت ، درمان آموزش پزشکی بهره برداری شد.
این بیمارستان اولین بیمارستان دولتی نهاوند است.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.