به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز چهارشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر اظهار کرد: با ثبت ملی ملایر به عنوان شهر مبل و منبت کشور، فرصت بسیار خوبی مهیا شده تا بتوانیم این صنعت را به کشور معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه از هم اکنون باید فضاسازی و تبلیغات در سطح شهر برای اطلاع عمومی مردم از برگزاری جشنواره و استقبال از مهمانان انجام شود افزود: باید آمادگی 10 روزه برای برگزاری این جشنواره ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برنامه های این جشنواره باید به صورت تعریف شده در مدت 10 روز ادامه پیدا کند بیان کرد: جشنواره ملایر، شهر ملی مبل منبت ایران باید بنایی محکم برای برگزاری مستمر آن در سال های بعد نیز باشد.
رضایی با اشاره به اینکه جشنواره در 2 بخش سخنرانی و جشن عمومی و مردمی برگزار می شود، خواستار آغاز تبلیغات از هم اکنون و ایجاد شور و نشاط در شهر شد و گفت: همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی شهرستان باید پای کار باشند.
فرماندار ویژه ملایر همچنین خواستار تشکیل کمیته اسکان و استفاده از تمامی ظرفیت های اسکان شهر شد و اظهار کرد: تمامی مکان های اقامتی شهرستان باید در 10 روز برگزاری جشنواره از 15 تا 24 شهریور ماه تخفیفات لازم را برای پذیرایی از مسافران و جلب اعتماد آنها در نظر بگیرند.
رضایی در عین حال بر لزوم برگزاری تور داخلی گردشگری برای بازدید مسافران از جاذبه های طبیعی و تاریخی ملایر توسط اداره میراث فرهنگی با همکاری شهرداری شد و افزود: مسیرها برای تور داخلی در 10 روز برگزاری جشنواره تعیین شود.
وی بیان کرد: به طور قطع در نظر گرفتن تخفیفات ویژه اثر خود را در دراز مدت خواهد گذاشت و همه ایرانیان باید بدانند که در ملایر مبل و منبت با بیشترین تخفیف ها و بهترین کیفیت ارایه می شود.
وی همچنین خواستار دعوت از رسانه های استان ها و شهرهای همجوار در این جشنواره شد و بر لزوم زیباسازی ورودی های شهر، پارک ها و بوستان ها، آماده سازی مکان برگزاری جشن ملی مبل و منبت و بازار مبل ملایر تاکید کرد.
رضایی افزود: از شب گذشته تیزرهای تبلیغاتی جشنواره مبل و منبت ملایر از رسانه ملی آغاز شده و 9 هزار ثانیه تبلیغات رایگان برای این جشنواره در شبکه های مختلف صدا و سیما در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه تحرک و پویایی و حساسیت نسبت به برگزاری جشنواره مبل و منبت باید از هم اکنون در ملایر نیز ایجاد شود، اظهار کرد: باید احساس کنیم که این یک جشنواره جهانی است و این یک فرصت تاریخی است که برای همیشه باید ثبت شود.
وی تاکید کرد: این جشنواره باید با همکاری بخشداران به سطح بخش ها نیز کشیده شود و میراث فرهنگی به عنوان متولی علاوه بر تعریف برنامه های 10 روزه جشنواره، تلاش کند سایر جاذبه های تاریخی و طبیعی و نقاط گردشگری شهرستان را به مسافران و مهمانان این جشنواره معرفی کند.
15 اردیبهشت ماه امسال با دستور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی ایران به ثبت رسید.
به همین منظور 15 شهریور ماه امسال نخستین جشنواره مبل و منبت ملایر برگزار می شود که تا 24 شهریور ماه ادامه دارد.
حدود هشت هزار کارگاه تولید مبل و منبت شناسنامه دار در شهرستان ملایر فعال است و بیش از چهار هزار و 300 تن به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت می کنند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.