به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه صنعتی همدان، محمود نیلی افزود: هدف دانشگاه صنعتی همدان حل مسایل و مشکلات استان و منطقه به روش علمی و مهندسی است و یکی از مشکلاتی که استان و منطقه با آن گریبانگیر است سرمای هوا در زمستان است.
وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات منطقه و استان و تربیت نیروی متعهد و متخصص مهمترین رسالت دانشگاه صنعتی همدان است خاطر نشان کرد: در فصل سرما اکوسیستم همدان شکننده است و آب و هوا سرد همدان می تواند چالش برانگیز و عاملی برای از بین رفتن زیرساخت های چون آسفالت باشد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز تحقیقات مهندسی سرد با همکاری دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه لولوآ سوئد در همین راستا و در جهت رفع نیازهای منطقه در فصل سرما است.
وی با بیان اینکه برخی از موضوعات مانند؛ آب ، انرژی و محیط زیست به عنوان اولویت اصلی در سند چشم انداز دانشگاه هستند که باید به صورت جدی دنبال شود افزود: توسعه راهبردها و ساختارهای فنی جهت بهبود شرایط عملیاتی در آب و هوای سرد، کاهش هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری و افزایش عمر مفید زیرساختهای کشور در مناطق سردسیر، توسعه آزمایشگاههای مرتبط، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کارگاه های تخصصی با محوریت آب و هوای سرد از اهداف این مرکز است.
وی در ادامه با بیان اینکه 15 درصد از بودجه عمرانی دانشگاه صنعتی همدان به مدیریت سبز اختصاص یافته است افزود: با توجه به نقش غیرقابل انکار دانشگاه در نهادینه کردن مصرف بهینه انرژی پرداختن به دانشگاه سبز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی به تشکیل شورای مدیریت سبز در دانشگاه اشاره کرد و گفت: برای استفاده بهینه از انرژی خورشیدی در سطح دانشگاه طرحی تهیه شده است و طرح های مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز دانشگاه، سیستم تصفیه فاضلاب دانشگاه، اجرای نیروگاه خورشیدی، تبدیل پسماند آشپزخانه به بیوگاز و هوشمندسازی موتورخانه ها از بزرگترین برنامه های مدیریت سبز در دانشگاه است.
نیلی ادامه داد: ۸۳ درصد از امور در دانشگاه، الکترونیکی انجام می شود و ۱۷ درصد باقی مانده نیز به برگه های امتحانی دانشجویان اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها ظرفیت بالایی در مباحث محیط زیستی دارند تصریح کرد: در راستای مدیریت سبز برای نخستین بار 15 درصد از بودجه عمرانی دانشگاه به اجرای برنامه های سبز اختصاص یافت.
دانشگاه صنعتی همدان با داشتن رشته های مهندسی شیمی، معدن، رباتیک، برق، مواد و کامپیوتر با گرایش های مختلف یک هزار و 784 دانشجو دارد که 127 دانشجو در رشته تکمیلی هستند.
تاکنون یک هزار و 657 دانشجو از این دانشگاه دانش آموخته شدند که 237 دانشجو مربوط به سال گذشته است.
دانشگاه صنعتی همدان از 11 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و 55 نفر عضو هیات علمی این دانشگاه هستند و 73 هیات علمی نیز به صورت مدعو فعالیت می کنند.
2087/1181
تنظیم کننده:زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.