به گزارش ایرنا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان روز یکشنبه در این آیین اظهار کرد: این گلخانه به عنوان دومین طرح بزرگ استان، در سه مرحله قادر به تولید گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و سبزی و صیفی در 20 هکتار زمین است.
منصور رضوانی جلال اظهار کرد: برای اجرای این طرح 440 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که زمینه اشتغال برای 200 تن را فراهم می کند و تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی میزان تولید سالیانه سبزی و صیفی این واحد تولیدی را 2 هزارو 380 تن، تولید سالیانه گل های شاخه بریده رز را هشت میلیون و 500 هزار شاخه و گیاهان دارویی را 10 الی 15 تن عنوان کرد و افزود: میزان تولید در مترمربع این واحد نیز 35 کیلوگرم است.
رضوانی جلال هدف از اجرای این واحد بزرگ تولیدی را افزایش میزان تولید محصول و ایجاد اشتغال برشمرد و بیان کرد: هفته دولت امسال در شهرستان ملایر 17 طرح جهاد کشاورزی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
وی ادامه داد: در استان همدان نیز همزمان با هفته دولت 82 طرح با اعتبار 288 میلیارد ریال و اشتغالزایی 640 تن افتتاح می شود که بیش از 50 درصد این طرح ها در حوزه آب است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: علاوه بر این عملیات اجرایی بیش از 6 طرح بزرگ تولید نیز با اعتبار 960 میلیارد ریال در هفته دولت امسال در استان همدان آغاز می شود.
رضوانی جلال بیان کرد: سال جاری در بخش کشاورزی بیش از یک هزارو 100 میلیارد ریال اعتبار برای آبیاری نوین به استان همدان اختصاص یافت که امیدواریم ملایر بتواند سهم بیشتری از این اعتبارات را در حوزه آب جذب کند.
در حال حاضر 25 واحد گلخانه ای در سطح شهرستان ملایر فعال است که 14 واحد از این تعداد در شهرک گلخانه ای حرم آباد واقع شده است.
سطح زیر کشت سالن های گلخانه ای در ملایر بین 2 تا 2 هزارو 500 مترمربع است که به ازای هر یک هزار مترمربع حدود 40 تن خیار و 45 تن گوجه فرنگی تولید می شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.