سرهنگ پاسدار شهرام صادقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برای اجرایی کردن این طرح ها پنج میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: این طرح ها شامل ساخت المان و ساماندهی گلزار شهدای دمق رزن، ساماندهی گلزار شهدای 12 روستای نهاوند، ساخت چهار باب خانه نیازمند، مرمت و تکمیل پنج باب مسجد در نقاط محروم استان، ایجاد زمین ورزشی در اسدآباد و بهره برداری از سالن ورزشی در فامنین است.
وی بیان کرد: رفع محرومیت از چهره مناطق مهمترین اولویت بسیج سازندگی است و در انتخاب طرح ها ضریب محرومیت مناطق، هدفگذاری استان و میزان اعتبار در نظر گرفته می شود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تاکید کرد: اعتبارات بسیج سازندگی بسیار محدود بوده و عمده طرح ها با حمایت مالی و مادی خیران و همیاری مردم انجام می شود.
سرهنگ صادقی از مسئولان دستگاه های اجرایی این استان خواست اجرای طرح های عمرانی در مناطق محروم که پیمانکاران رغبتی به انجام آن ندارند یا اجرای آن برای پیمانکار صرفه مالی ندارد را به بسیج سازندگی واگذار کنند.
وی ادامه داد: بسیج سازندگی با کمترین هزینه می تواند طرح ها را به نتیجه برساند و تنها قیمت مصالح را از دستگاه متولی دریافت کند.
وی بیان کرد: افراد متخصص، کارشناس و جوانان زیادی با بسیج سازندگی همکاری دارند که بدون دریافت هزینه ای تنها با هدف خدمت به اقشار محروم در کارهای جهادی مشارکت می کنند.
دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر به نام هفته گرامیداشت دولت نامیده شده و بهره برداری از طرح های عمرانی بخشی از برنامه های این ایام است.
بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری همدان در هفته دولت امسال 859 طرح با هشت هزار و 830 میلیارد ریال با حضور مقام های کشوری و استانی در استان همدان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.