به گزارش ایرنا علی رحیمی فر و ابرهیم مولوی نامزد ریاست شورا بودند که ابراهیم مولوی با کسب 6 رای از 11 رای اعضا به عنوان رییس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان انتخاب شد.
همچنین علی فتحی تنها داوطلب نایب رئیسی با کسب هشت رای به عنوان نایب رئیس شورای شهر اسلامی همدان انتخاب شد.
دراین انتخابات، حسین قره باغی با 9 رای به عنوان خزانه دار و مریم روانبخش به عنوان منشی شواری اسلامی شهر همدان انتخاب شدند.
کامران گردان و مسعود عسگریان از داوطلبان برای سخنگوی شورا بودند که اعضای شورای شهر با 6 رای گردان را به عنوان سخنگو انتخاب کردند.
به گزارش ایرنا، اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان در ادامه به انتخاب اعضای کمیسیون های تخصصی پرداخته و با قرائت سوگند نامه فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.
فرماندار همدان در این آئین گفت: در این دوره از انتخابات شاهد رای مردم شهر همدان بر اساس لیست ها بودیم.
علی تعالی خاطر نشان کرد: پیش از برگزاری انتخابات به داوطلبان تاکید شد که از هزینه های گزاف برای تبلیغ بپرهیزند چون بنرهای با ابعاد بزرگ و تبلیغات محیطی فراوان تاثیری در آرای مردم ندارد و مردم بر اساس لیست یا شناخت افراد رای می دهند.
وی گفت: همزمانی 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا کار شمارش تعرفه های اخذ رای را سنگین و دشوار کرده بود تا جایی که طبق بازدیدهای صورت گرفته در برخی از شعب تعدادی از اعضا به نوبت به استراحت پرداخته و مابقی کار شمارش را انجام می دادند و این روال تا پایان فرایند انتخابات ادامه داشت.
تعالی افزود: فرمانداری همدان در یک کار خلاقانه و هزینه بر اقدام به تهیه فرم های رنگی کرده که در این فرم ها مربع های شش گوش برای ثبت آرای داوطلبان شورای شهر ترسیم شده بود.
وی ادامه داد: بر روی دهمین مربع 6 گوشه عدد 60 قید شده بود و این روش ابتکاری کار شمارش آرا را بسیار راحت کرده بود.
فرماندار همدان گفت: اعضای هیات نظارت شورای نگهبان در استان همدان نیروهای ثابتی هستند و این افراد در طی زمان به صورت فنی با تمامی ابعاد انتخابات آشنایی پیدا کرده اند ولی هیات نظارت شوراهای اسلامی چنین ساختاری منسجمی نداشتند.
فرماندار همدان تصریح کرد: عده ای تلاش زیادی کردند که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر همدان اخلال ایجاد کنند ولی این انتخابات به سلامت انجام شد.
تعالی ترکیب اعضای هیات انطباق مصوبات را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: شورای پنجم باید در جلساتی با هیات انطباق و متوازن کردن دیدگاه ها، مشکلات مصوبات را برطرف کند تا کمترین اشکال بر مصوبات گرفته شود.
29 اردیبهشت ماه پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.
شورای پنجم شهر همدان 11 عضو دارد.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.