دبیر کنفرانس ریاضی ایران از برگزاری چهل و هشتمین دوره این کنفرانس به نام مرحوم مریم میرزاخانی نابغه ایرانی ریاضی در همدان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل فیضی، دبیر کنفرانس ریاضی ایران گفت: چهل‌وهشتمین کنفرانس ریاضی ایران، که برای نخستین‌بار به میزبانی استان همدان برگزار خواهد شد، اولین کنفرانس ریاضیات پس از درگذشت پروفسور میرزاخانی است و به همین دلیل این کنفرانس با گرامیداشت یاد و نام این نابغه ریاضیات برگزار و همچنین رونمایی از اولین تندیس سه‌بعدی وی در مراسم افتتاحیه برگزارخواهدشد.

وی با اشاره به جایگاه ریاضیات در دنیای علم گفت: ریاضیات زبان علم است و پروفسور مریم میرزاخانی یکی از الگوهای بزرگ ریاضیات در دنیاست.

فیضی بیان کرد: در ریاضیات جایزه و مدال معتبر و مستقلی معادل نوبل به نام فیلدز وجود دارد که مریم میرزاخانی اولین زن و اولین ایرانی برنده این مدال معتبر شده است و امید است دیگر نخبه کشورمان میثم نصیری نیز با کسب این مدال بار دیگر نام ایران را در جامعه علمی جهان مطرح کند.

کنفرانس ریاضی در همدان

فیضی تصریح کرد: تواضع و افتادگی پروفسور میرزاخانی در عین مقام والای علمی او باید الگویی برای سایر شخصیت­‌های علمی کشور ما باشد زیرا برخلاف بسیاری، کسب این افتخارات بزرگ در زمینه علم ریاضیات هرگز روحیه فروتنی و تواضع را در او از بین نبرد.

فیضی با اشاره به جایگاه مطرح علمی ایران در دنیا گفت: باید تلاش کنیم نام ایران را با علم و فرهنگ و هنر در دنیا برجسته کنیم و این همان چیزی ست که حتی رئیس جمهور آمریکا نیز نمی­‌تواند تحریم کند.

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضی ایران در ادامه این نشست با تشریح برنامه های کنفرانس پیش رو بیان کرد: این کنفرانس از روز سه شنبه 31 مردادماه سال جاری در سالن همایش­های دانشگاه علوم پزشکی همدان طی افتتاحیه ای آغاز خواهد شد و تا سوم شهریورماه به صورت صبح و بعدازظهر با اجرای چندین پنل موازی در سه بخش تخصصی، عمومی و آموزش و پروش همراه با برگزاری سخنرانی‌­های مستقیم ادامه و پایان خواهد یافت.

فیضی افزود: مراسم افتتاحیه با تجلیل از مقام علمی پروفسور میرزاخانی و رو نمایی از تندیس سه بعدی وی که به خانواده‌اش تقدیم خواهد شد، آغاز شده و همچنین کنفرانس در روزهای برگزاری میزبان چهره های برتر کشوری در زمینه علم ریاضیات از جمله دکتر مهدی بهزاد موسس انجمن ریاضی ایران،سید عباداله محمودیان از دانشگاه شریف و امیدعلی شهنی کرم زاده از دانشگاه شهید چمران خواهد بود.

وی با اشاره به نشست شاخه بانوان انجمن ریاضیات ایران برای نخستین بار در همدان گفت: این نشست به صورت فوق برنامه و برای نخستین بار یک روز پیش از افتتاحیه کنفرانس و در روز دوشنبه 30 مردادماه سال جاری با سخنرانی دکتر ماه بانو تاتا و زهرا گویا و حضور اساتید برجسته این رشته برگزار خواهد شد.

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضی ایران ضمن قدردانی ویژه از اداره آموزش و پروش استان همدان به علت همکاری گسترده و تقبل هزینه 400 نفر از معلمان استان برای شرکت در این کنفرانس کشوری گفت:  روز چهارشنبه اول شهریور ماه از ساعت 8 صبح الی 6 بعدازظهر این کنفرانس برای معلم­های استان برگزار خواهد شد. 

وی همچنین تصریح کرد: فرستادن اولین دعوت نامه ها به معلمان بازنشسته و پیشکسوت استان همدان از افتخارات گروه اجرایی این کنفرانس است زیرا تمام این افراد اساتید بزرگی هستند که برای آموزش و اعتلای جایگاه علمی استان عمر خویش را صرف کرده اند.

اسماعیل فیضی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از استانداری، فرمانداری، شهرداری، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان استان که در فراهم سازی زمینه برگزاری این کنفرانس یاری رساندند، ابراز امیدواری کرد این مراسم به صورت شایسته و درخور شان استان همدان برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.