نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده ایرانی 18 تا 20 مرداد میهمان همدانی‌ها بود.

به گزارش ایلنا، این هنرمند در همدان دو کارگاه آموزشی برگزار کرد، در مراسم بزرگداشت رضا جمشیدیان شرکت کرد و در این مراسم از کتاب دوره مقدماتی موسیقی کودکان جمشیدیان رونمایی شد.

همچنین ارکستر مجلسی همدان که به تازگی ایجاد شده است با حضور او آغاز به کار کرد و این ارکستر جمعه شب گذشته به رهبری او برنامه­ ای با عنوان کنسرت موسیقی کلاسیک و معاصر برگزار کرد که با استقبال علاقمندان به این گونه از موسیقی در همدان مواجه شد.

در این کنسرت آثاری از ژان بابپتیست لولی، آرووپرت، و نادرمشایخی اجرا شد همچنین دو قطعه از راستین هستی پرست و علیرضا فرجیان همدانی دو آهنگساز همدانی اجرا شد که راستین هستی پرست به عنوان مدیر هنری و دستیار رهبر در این برنامه حضور داشت.

کنسرت نادر مشایخی در همدان

مشایخی با اشاره به اجرای این کنسرت در همدان گفت: همه کارهای این کنسرت را اعضای ارکستر مجلسی همدان انجام دادند این جوانان بدون هیچ کمکی توانستند روی پای خود بایستند و یک ارکستر ایجاد کنند که با آن بشود موسیقی هایی را اجرا کرد که عادت شنیداری دیگری را به نمایش می گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش‌گفت: ما 80 میلیون‌جمعیت داریم و 80 میلیون هم سلیقه شنیداری داریم، سلیقه‌های‌مختلف و زیبای فرهنگی که کنار هم یک وحدت در کثرت را به وجود می‌آورد؛ پس این ارکستر می‌تواند اجازه دهد سلیقه­ های مختلف موسیقی خود را بشنوند.

مشایخی با اشاره به پایدار بودن چنین اتفاقاتی در شهرستان‌ها گفت: مشکل ما ایرانیان عدم تداوم است امیدوارم در ایران برنامه­‌های خوب تداوم داشته باشد.

او با اشاره به اهمیت موسیقی کودکان افزود: مهمترین کار و فعالیت در موسیقی این است که با کودکان کار کنید آن کاری که رضا جمشیدیان کرده. کودکان ایرانی این امکان را دارند با اتفاق زندگی کنند البته  قرار نیست همه موسیقیدان و نوازنده شوند بلکه موسیقی یک نیاز است که گوش دادن به آن بسیار ضروری است اجرای موسیقی بدون شنونده کار بی معنی است، شنیدن موسیقی به همان سختی اجرای موسیقی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.