جشنواره منطقه 3 سفره‌ ایرانی- فرهنگ گردشگری که با حضور استان‌های ایلام، کردستان،کرمانشاه و همدان از 18 مردادماه به میزبانی استان همدان برگزار شده بود به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با قدردانی از حمایت معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از حوزه میراث و همچنین با تقدیر از حضور مدیران کل میراث فرهنگی استان‌های میهمان بیان کرد: یکی از اهداف هر دولتی پایین آوردن نرخ بیکاری است و ایجاد و توسعه گردشگری با برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد، ضمن اینکه برگزاری این جشنواره‌ها باعث سرور و شادی مردم نیز می‌شود.

جشنواره سفره ایرانی

مالمیر با اشاره به استقبال پررنگ مردم از این جشنواره، این حضور را دلگرم کننده خواند و اظهار امیدواری کرد برگزاری این رویداد فرهنگی تداوم داشته باشد.

علی مالمیر در ادامه به وجود غرفه‌های پخت نان تخت در کنار غرفه‌های غذا در این جشنواره اشاره کرد و گفت: نان تخت میراث ناملموس مشترک ثبت‌جهانی توسط کشورهای متعدد است که کشور ما نیز جزء این کشورها است.

مالمیر اظهار امیدواری کرد این جشنواره به لحاظ خدمات برای مهمانان و مردم راضی کننده بوده باشد. او در پایان از مدیران و معاونان استان‌های مهمان، کارشناسان و تیم داوران، شرکت کنندگان و رسانه های مکتوب و مجازی که این رویداد را پوشش دادند تشکر و قدردانی کرد.

جشنواره سفره ایرانی

سپس معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان محمد ابراهیم الهی‌تبار با اشاره به دوران دفاع مقدس و ایثارگری‌های استان ایلام از هنرنمایی هنرمندان این استان تشکر کرد او سپس به پیشکسوتان عرصه گردشگری و مهمانان ویژه خیر مقدم گفت و از برگزار کنندگان این جشنواره به‌ویژه مهندس علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی استان تشکر کرده و اظهار امیدواری کرد با توجه به غنای فرهنگی استان کهن همدان این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

الهی‌تبار اضافه کرد: استقبال پرشور مردم به ما نشان می‌دهد که باید تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر این نیاز جامعه را تأمین کرده و کار فرهنگی فاخر را که ریشه در فرهنگ ملی و دینی ما دارد گسترش دهیم.

الهی تبار ادامه داد: اگر معتقدیم که فرهنگ بیگانه نباید در فرهنگ ما نفوذ کند تقویت فرهنگ بومی ما راهکار مقابله با آن است.

الهی تبار با اشاره به جاذبه‌های غذایی هر جامعه  گفت: یکی از ظرفیت‌های گردشگری، بحث جاذبه‌های غذایی است که ارتباط مستقیمی با فرهنگ بومی آن جامعه دارد و می‌طلبد که در توسعه غذاهای بومی در راستای توسعه گردشگری تلاش بیشتری کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان به نقش مراکز گردشگری اشاره کرد و گفت: این مراکز باید مبلغ و ارائه دهنده غذاهای محلی منطقه باشند و اظهار امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره‌ها باعث بسط این مهم شود.

الهی‌تبار با ارائه پیشنهاد ایجاد یک تقویم غذایی سخنان خود را پایان داد و گفت: این کار باعث می‌شود فرهنگ غذایی ما ماندگار شده و به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

در پایان این مراسم از برترین های این جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.