به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی، در دیدار صبح امروز خود با اصحاب رسانه های همدان، با اعلام مطلب فوق افزود: هر کار پرفضیلت، پرخطر نیز خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه علاج واقعه را قبل از وقوع باید انجام داد، خاطرنشان کرد: اگر اطلاع رسانی خبر به موقع و به جا صورت گیرد در بعضی از مسائل شاهد صدمات نخواهیم بود.

آیت الله محمدی با اشاره به اهمیت، جایگاه و شغل افراد، گفت: شما اصحاب رسانه با خبررسانی به موقع می‌توانید از جان، مال،ناموس و حیثیت افراد نیز دفاع کنید.

وی تاکید کرد: فقرفرهنگی موجود در جامعه نباید شما خبرنگاران را مایوس کند، چرا که قضاوت مردم چندان اهمیت ندارد بلکه از منظر الهی باید ببینید که این شغل چقدر با ارزش است در این راه به علت حق‌طلب و حق‌جو بودن حتما مورد مظلومیت قرار می‌گیرید چه بسا کتک هم بخورید.

امام جمعه همدان به بیان ویژگی‌های خبرنگار از منظر اسلام پرداخت و گفت: از نگاه اسلام،خبرنگار باید عادل باشد، یعنی تا از صحت خبر مطمئن نشده است آن را انتشار ندهد و همان خبری را که نشر می‌دهد بدون اعمال حب و بغض و بدون اضافه یا کم کردن نظرات شخصی باشد.

وی افزود: اگر خبرنگار عادل نباشد و بی‌تقوائی کند و خبر را همسو با نظرات خودش تغییر دهد در آن‌صورت مقام خبرنگاری را بی ارزش کرده است، اما اگر خبر عادلانه و صادقانه و بدون دخالت خواسته‌های دنیائی خبرنگار منتشر شود، شب و روز برای آن خبرنگار عبادت است و ثواب بسیار می‌برد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 716163
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.