به گزارش روز سه شنبه ایرنا فرزاد تیموری در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح ها افزود: این مدارس شامل هفت کلاسه روستا گندوز، سه کلاسه روستای سیراب، 2 کلاسه روستای کلیجه و هفت کلاسه روستای عمان است.
وی یادآوری کرد: ساخت 40 مدرسه در استان همدان توسط بنیاد برکت پیش‌بینی شده که از این تعداد تاکنون 25 مدرسه در این استان بهره برداری شده است.
به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: مقرر شده بود که 6 مدرسه توسط بنیاد برکت در رزن احداث شود که تاکنون 2 مدرسه در روستاهای نوار و جامیشلو احداث و بهره برداری شده است.
مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان پیش بینی کرد: عملیات اجرایی این چهار مدرسه تا پایان سال 97 به اتمام برسد.
تیموری گفت: ساخت مدارس در روستا های محروم صورت می گیرد همچنین بازسازی مدارسی که از نظر کیفیت فضای آموزشی وضعیت خوبی ندارند در اولویت است.
وی با بیان اینکه آخرین استانداردها در احداث مدارس مدنظر قرار می گیرد افزود: علاوه بر این چهار مدرسه، ساخت یک مدرسه دیگر نیز در روستای کرفس توسط نوسازی مدارس همدان آغاز شد.
نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در بودجه سال جاری برای ساخت مدارس در کشور اعتبار خوبی پیش‌بینی شده است.
حسن لطفی افزود: امسال از طرف بنیاد برکت 18 کلاس درس به مساحت یک‌هزار و 700 متر مربع در روستاهای محروم شهرستان رزن ساخته می شود.
وی اضافه کرد: برای ساخت این مدارس بیش از 32 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که پیش‌بینی می‌شود برای ساخت هر کلاس یک میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار هزینه شود.
وی گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال جاری شهرستان رزن برای حوزه تعلیم و تربیت در زمینه فرهنگی، آموزشی، دیوارکشی مدارس، ساخت سرویس بهداشتی و سیستم گرمایشی اعتبار پیش‌بینی شده است.
بنیاد برکت در راستای رهنمود مقام معظم رهبری در 20 آذر ماه سال 1386 از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاسیس شد تا به عنوان مجموعه‌ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه، در مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته فعالیت کند و مدرسه‌‌ سازی یکی از محوری ‌ترین و مهم ‌ترین فعالیت‌های این بنیاد است که در راستای منویات مقام معظم رهبری در روستاها و مناطق محروم کشور انجام می‌‌شود.
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.