محمد ناصر نیکبخت روز یکشنبه در گردهمایی مجمع متخصصان استان همدان افزود: بسیاری از سرمایه گذاری های انجام شده در استان را اگر ورود نمی کردم ، به سرانجام نمی رسید.
وی با ذکر اینکه نمی دانم چرا از سرمایه گذاری در همدان استقبال نمی شود اضافه کرد: بازگشت واحدهای تعطیل شده و راه اندازی واحدهای جدید در چنین شرایطی کار آسانی نبود.
وی بیان کرد: همدان شرایط دستیابی به توسعه پایدار را دارد و با وجود مزیتهای بسیاری گردشگری ولی در سال 93 با آمدن گردشگران عید فطر مشخص شد که اسکان گردشگران در استان نقص دارد.
استاندار همدان افزود: مجموعه های گردشگری استان مانند سراب گاماسیاب یا سراب گیان که می توانند پایه گردشگری باشند، رها شده بودند که علت آن نبود سمن هایی برای ذکر توانایی های استان بود.
نیکبخت خاطرنشان کرد: در جهان غاری به زیبایی غارعلیصدر وجود ندارد همچنین برای لالجین که شهر جهانی سفال است برنامه تدوین شده است.
وی گفت: ترکیب مجمع ، ترکیبی شایسته از افراد صاحب نظر و متخصص است که بسیار می تواند برای پیشبرد اهداف استان مفید باشند.
وی اضافه کرد: مجمع متخصصان همدان می تواند به عنوان یک سمن برتر دیده شود زیرا متخصصان همه رشته ها را در خود جای داده است.
وی بیان کرد: این مجمع ، بهترین ظرفیت و فرصت برای استفاده مدیران است زیرا این سازمان غیر انتفاعی، غیر سیاسی و غیر دولتی است.
استاندار همدان وجود مجمع را به نفع استانداری دانست و گفت: این همه متخصص را نمی توان به راحتی گرد هم آورد و برای توسعه استان از آنها نظر خواست ولی مجمع این امکان را فراهم کرده است.
نیکبخت تاکید کرد: دولت سازمانهای مردم نهاد را تنها بر روی کاغذ و در حد شعار نمی بیند زیرا زمانی که سمن ها را تهدید می شناختند ، گذشته و تمام شده است.
وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید 157 سمن تا کنون در این استان مجوز گرفته اند و 46 سازمان نیز در حال دریافت مجوز هستند.
وی افزود: اگر قرار باشد که عنوان شود ما همه توانمند هستیم ، به هیچ فکری نیاز نداریم و همه کارها را خودمان انجام می دهیم، این رویکرد اشتباه است.
وی ابراز امیدواری کرد همانند زمان جنگ که مدیریت دفاع مقدس به مردم واگذار شده بود فرصتی فراهم شود که مدیریت کارها را به مردم بدهیم.
استاندار همدان اظهار کرد: استان به تخصص و فکر مجمع متخصصان برای توسعه همدان نیاز دارد بنابراین در همه کارگروه های استان از اعضای این مجمع دعوت به عمل می آید.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار :اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.