سرهنگ علی فکری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز گذشته (جمعه) کارگر یک شرکت واقع در حاشیه بلوار ارتش قصد عبور از عرض بلوار را داشت که به علت نقض قوانین جان خود را از دست داد.
وی توضیح داد: با وجود مجهز بودن این بلوار به پیاده راه و نصب مانع نرده ای در وسط بلوار ولی این فرد برای گذر از عرض خیابان اقدام به بالا رفتن از نرده ها می کند.
وی یادآوری کرد: این عابر چندین نوبت اقدام به درست کردن پله با قرار دادن چندین سنگ در وسط بلوار برای عبور از روی نرده ها کرده که عوامل پلیس راهور به او در این باره تذکر داده بودند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: حتی یک نوبت یکی از ماموران راهور به این مرد میانسال هشدار داده بود که ادامه این تخلف نتیجه ای جز بروز سانحه و مرگ وی را ندارد.
سرهنگ فکری تاکید کرد: طبق ماده 26 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در این سانحه عابر پیاده به طور 100 درصد مقصر شناخته شد.
وی گفت: عابران با سهم 60 درصدی شمار کشته شدگان سوانح درون شهری بیشترین میزان تلفات را در سه ماهه نخست امسال در همدان به خود اختصاص دادند.
وی افزود: هر ساله چند عابر در بلوار ارتش شهر همدان جان خود را از دست می دادند که با ایجاد مانع و نصب پل عابر پیاده این آمار در سالهای 94 و 95 به صفر رسید.
طبق تازه ترین آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور همدان، 16 تن در سه ماهه نخست امسال در سوانح درون شهری این استان جان باختند که 9 تن از آنها عابران پیاده هستند.
عابران متوفی اغلب افراد سالمند بودند و در آخرین سانحه به علت برخورد سواری با عابر مسن در میدان امام خمینی(ره) در روز عید سعید فطر، این فرد 85 ساله جان باخت.
سوانح درون شهری همدان در سه ماهه نخست سالجاری موجب مرگ 16 نفر و مجروحیت 800 تن شد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.