وحید جوادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساعت 55 دقیقه بامداد روز 29 تیر ماه آتش گسترده و حساسی جنب میدان تعاون پشت ترمینال مسافربری نهاوند در انبارچوب شهر ملایر اتفاق افتاد که به علت حجم بالای آتش و موقعیت مکانی حساس سازمان آتش نشانی ملایر اعلام آماده باش کرد.
وی با بیان اینکه در این آماده باش همه نیروهای عملیاتی و اداری در محل مستقر شدند افزود: موقعیت مکانی این انبار که حدود 1500 مترمربع مساحت دارد به دلیل نزدیکی با نیروگاه برق شهر ملایر از حساسیت بالایی برخوردار بود و محتویات آن شامل انباشتگی انواع چوب و الوار بوده است که از نوع آتش سوزی های جامد و زود اشتعال بود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه وجود کانون و پراکندگی و گسترش آتش در درون انبار از یک طرف و دیوارهای بلند حاشیه محل و سقف فلزی انبار مانع نفوذ آب بداخل و اطفا حریق می شد افزود: نیروهای آتش نشانی در ابتدا از 2 جبهه شمالی و جنوبی اقدام به نفوذ دفاعی نکرده و با استفاده کننده آب اقدام به مهار شعله های آتش کردند.
جوادی تصریح کرد: در این عملیات به علت نوع و اهمیت آتش کلیه نیروهای آتش نشان و امدادگران سازمان به تعداد 50 نفر در چند اکیپ خودروهای عملیاتی سبک و سنگین با 10 دستگاه خودروی آتشنشانی در این حادثه خدمت رسانی کردند.
وی ادامه داد: در حال حاضر آتش به طور کامل مهار شده و چند اکیپ عملیاتی هنوز در محل در حال تلاش و لکه گیری آتش می باشند و با اقدام به موقع از سرایت و گسترش آتش به مکانهای مجاور جلوگیری شد.
جوادی افزود: هر چند آتش مهار شده اما تخریب مصالح ساختمانی و مواد سوخته و نیمه سوز، محل را محصور نموده و اجازه ورود آب به عمق را نمیدهد و این موضوع باعث کندسوز شدن مواد چوبی گردیده که دود زیادی تولید می کند.
وی بیان کرد: این حادثه خساراتی جانی نداشته ، اما خسارات مالی آن که رقم بالایی پیش بینی می شود، هنوز تخمین زده نشده است.
وی گفت: علت آتش سوزی پس از اطفا کامل باید بررسی بشود اما شاهدان عینی اعلام کرده اند طی چند روز گذشته در محل عملیات جوشکاری انجام می شده است.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.