منتخب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر همدان با بیان اینکه اعتماد مردم به شهرداری و مدیریت شهری از بین رفته است، گفت: عدم مشارکت مردم در سیاست­‌های شهری یکی از نقاط ضعف شهر همدان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید بادامی نجات که بالاترین رای را از لیست امید در انتخابات پنجم شورای شهر همدان به دست آورده است با بیان بخشی از سابقه کاری خود در زمینه خدمات دانش بنیان، گفت: شرکتی که حدود 8 سال پیش پایه گذاری کرده و مدیرعامل آن هستم در زمینه هوشمندسازی سیستم­‌های آب­رسانی برای مدیریت مصرف آب بوده و موفق به کسب مقام­‌های کارآفرین برتر ملی، فن آور برتر ملی و همچنین دانش بنیان نمونه کشوری شده است.

وی همچنین از ثبت کشوری 12 اختراع خود گفت و بیان کرد که 9 اختراع علاوه­ برثبت، در حوزه دانش‌بنیان تجاری شده اند.

بادامی نجات در ادامه با اشاره به برخی مشکلات شهر همدان، اظهار کرد: متاسفانه در شهر همدان هیچ­وقت درآمدهای پایداری ایجاد نشده و منابع مالی ما همواره با اتکا به عوارض نوسازی، پروانه های ساختمانی و درآمدهای روتین بوده است.

وی از بین رفتن اعتماد مردم به شهرداری و متولیان مدیریت شهری را یکی دیگر از مشکلات این شهر بیان کرده و گفت: عدم مشارکت مردم در سیاست­‌های شهری یکی از نقاط ضعف شهر همدان است.

این منتخب شورای شهر همدان با اشاره به برخی راهکارهای خود برای حل مشکلات شهر همدان گفت: اولین وظیفه ما در شورای شهر جدید جلوگیری از گسترش مناطق حاشیه­‌ای شهر است و باید هرچه زودتر بر اساس نقشه جامع شهری از رشد قارچ­گونه ساختمان سازی در حاشیه شهر جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: برای اجرای طرح جامع شهری نیازمند مشارکت و مساعدت دستگاه­ های دیگر نظیر راه و شهرسازی و استانداری هستیم.

بادامی نجات با بیان نگاه ویژه خود به مسائل جوانان گفت: در حوزه جوانان کارهای زیادی می­‌توان انجام داد. از مشارکت آنان در بخش­‌های مدیریتی تا ایجاد سمن ها. در حوزه درآمدهای پایدار نیز به دنبال طرحی برای تبدیل همدان به شهر دوستدار کسب و کار هستیم که با کمک سایر ارگان­‌ها بتوانیم به این مهم دست یابیم.

این منتخب شورای پنجم شهر بیان کرد: کار نمایندگان شورا سیاست­گذاری و نظارت بر بخش­‌های مختلف شهرداری است و در همین راستا، انتخاب شهردار نیز یکی از اولویت­‌های مهم نمایندگان شورای شهر است.

او با اشاره به نقاط ضعف نمایندگان شورای شهر چهارم افزود: نمایندگان شورای چهارم بیش از حد در کار شهردار دخالت می­‌کردند، قطعا باید این دخالت­‌ها کمتر شود و به شهردار به عنوان مدیر اجرایی شهر اعتماد شود. باید در نظر داشت که کار شورا در این مورد سیاست­گذاری و نظارت بر کار شهردار است. اختلافاتی که در شورای شهر چهارم بین اعضای محترم وجود داشت روند برنامه ریزی برای شهر را با مشکل رو به رو کرد که امید است در این دوره شاهد این قبیل مشکلات نباشیم.

بادامی نجات با اشاره به مشکل فساد در شهرداری­‌ها گفت: این مسئله نه تنها در همدان بلکه در کل کشور مطرح است و یکی از راه های مبارزه با این فساد، جدایی افرادی­ است که در مورد فساد آن­ها اطمینان وجود دارد. این امر تنها از دست شورای شهر ساخته نیست و نیازمند نگاه ویژه تمام مسئولان اعم از استانداری، فرمانداری و دستگاه های نظارتی است.

حمید بادامی نجات در پایان گفت: ما نیازمند مشورت با احزاب، تشکل­‌های صنفی، سمن­‌ها و...هستیم و بدون شک در این چهار سال پیش رو از کمک و مشورت این دوستان استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.