حسین روغنکار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته نیز خدمات حقوقی و قضایی به 250 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان به صورت رایگان ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه میز خدمت حقوقی از ابتدای سال گذشته تا کنون با هدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به مددجویان فعال بوده است اظهار کرد: این میز خدمت در راستای تسهیل ارائه خدمات حقوقی به جامعه هدف و کمک به توانمندسازی مددجویان در زمینه مسائل حقوقی و ارتقای سطح آگاهی در سطح استان راه اندازی شد.
وی ادامه داد: میز خدمت حقوقی ویژه جامعه هدف با بهره گیری از وکلای نیکوکاری در دفتر استان و شهرستان های همدان به گروه های مختلف زیر حمایت این سازمان براساس دستورالعمل های مربوطه مشاوره قضایی ارائه داده است.
رئیس اداره حقوقی املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه از زمان راه اندازی میز خدمت حقوقی تاکنون 437 مددجوی کمیته امداد همدان خدمت خدمات حقوقی دریافت کرده اند گفت: اقدامات لازم برای بکارگیری وکلا و متخصصان حوزه حقوقی و قضایی براساس تعداد خانواده های مورد حمایت در سطح استان انجام شده است.
روغنکار بیان کرد: رسیدگی به پرونده های ارجاعی از سوی حوزه شهرستان ها، کمک به ارائه خدمات حقوقی به نیازمندان، ثبت دادخواست، تامین هزینه های اجرایی دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تمبر مالیاتی وکلا بخشی از برنامه های پیش بینی شده در این طرح است.
وی افزود: کارشناسان حقوقی این نهاد علاوه بر استفاده از وکلای دادگستری برای طرح هرگونه دفاع و تعقیب موضوع های مربوط به اداره حقوقی، برای رفع مشکلات و حمایت از مددجویان در جلسه کارشناسی مرتبط با امور حقوقی درون و برون سازمانی نیز شرکت می کنند.
رئیس اداره حقوقی املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان همدان گفت: براساس قانون شوراهای حل اختلاف و آئین دادرسی و دادگاه های عمومی انقلاب در امور مدنی، مددجویان این نهاد از هزینه های دادرسی معاف بوده و با ارائه کارت خدمات درمانی و گواهی از سوی این نهاد می توانند به محاکم قضایی مراجعه و از خدمات حقوقی بهره مند شوند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان 48 هزار و 50 خانوار در قالب 90 هزار و 595 نفر را به طور مستقیم زیر پوشش قرار داده است و به 13 هزار و 862 نفر خدمات موردی ارائه می کند.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.