حمیدرضا متین روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: کشورهای نظیر آمریکا، آلمان، ایتالیا، کنیا، سومالی، روسیه، ارمنستان، ترکمنستان، اکراین، آذربایجان، کویت، بنگلادش، پاکستان، افغانستان، سوریه و عراق مقصد کالاهای صادراتی این استان هستند.
وی افزود: فصل بهار امسال 198 هزار تن کالا به ارزش تقریبی 36 میلیون دلا از این استان به کشورهای هدف صادر شده است که این مقدار کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 20 درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در سه ماهه نخست امسال 14 میلیون و 426 هزار دلار کالا به میزان پنج هزار و 78 تن وارد استان شده است.
متین افزود: یک میلیون و 343 هزار دلار معادل 9.3 درصد کالای مصرفی، چهار میلیون و 118 هزار دلار معادل 28.5 درصد کالای واسطه ای و هشت میلیون و 954 هزار دلار معادل 62.1 درصد خطوط تولید بوده است.
وی بیان کرد: بخش کشاورزی با صادرات 15 میلیون و 235 هزار دلار 42.4 درصد از مجموع صادرات استان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: کشمش به عنوان مهمترین کالای صادراتی بخش کشاورزی با صادرات 9 میلیون 932 هزار دلاری 27.6 درصد از صادارت استان را شامل می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اضافه کرد: پنج میلیون و 126 هزار دلار لبنیات در سه ماهه نخست امسال از این استان صادر شده است.
متین افزود: محصولات این بخش کشاورزی شامل هفت قلم کالا بوده که به کشور روسیه، اکراین، ترکمنستان، آذربایجان، افغانستان، عراق صادر شده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.