رئیس درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان نهاوند چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح خدمات حوزه سلامت در این منطقه اعلام کرد که درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان به منظور ارائه خدمات تخصصی به بیماران در سال 94 از سطح عمومی به سطح تخصصی ارتقاء یافت و به نیاز چندین ساله افراد تحت پوش تامین اجتماعی پاسخ داده شد.
دکتر معصومه روزبهانی افزود: با توجه به اینکه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی برای استفاده از خدمات درمانی تخصصی اغلب به شهرهای اطراف مراجعه می کردند لذا با فراهم آوردن شرایط لازم و پیگیریهای صورت گرفته سطح درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند در دولت تدبیر و امید از عمومی به تخصصی ارتقاء یافت و شرایط برای ارائه خدمات تخصصی فراهم گردید.
وی با بیان اینکه درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند در سال ٩١ در معرض تعطیلی قرار گرفته بود اضافه کرد: بنا به دلایلی درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند در سال 91 فقط یک پزشک داشت و با حجم انبوهی از مراجعه کنندگان مواجه بود که به این دلیل قادر به ارائه خدمت لازم نبود.
وی اظهار کرد: بر این اساس این درمانگاه در معرض تعطیلی قرار گرفته بود که در دولت تدبیر و امید با تغییر رویکرد دولت در بخش سلامت و رفاه مردم، این مشکلات نه تنها برطرف شد بلکه سطح این مرکز درمانی ارتقاء یافت.
روزبهانی گفت: در حال حاضر این آمادگی در این بیمارستان وجود دارد که در صورت وجود پزشک متخصص قلب ، داخلی و رادیولوژی این بخشها را فعال کرده و سطح ارائه خدمات خود را به مراجعان گسترش داد.
وی به ارائه خدمات رایگان درمانی و دارویی به بیماران در این مرکز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته در مجموع ٨٩ هزار و ٧٨٥ نفر به عنوان بیمار به داروخانه این درمانگاه مراجعه که پس از ویزیت پزشک ، ٢٧٧ هزار و ٦١٦ قلم دارو به ارزش هفت میلیارد و ٩٧٢ میلیون ریال به صورت رایگان دریافت کردند.
وی افزود: افزون بر این در سایر قسمت ها نیز هشت هزار و ٣٧٠ نفر به بخش آزمایشگاه ، چهار هزار و ٦٨١ نفر به بخش رادیولوژی ، یک هزار و ٥٠٠ نفر به بخش قلب ، پنج هزار نفر به بخش مامایی ، ٢ هزار و ٢٠٠ نفر به بخش تزریقات و ٢ هزار نفر در بخش پاراکلینیک و سایر بخشها مراجعه کرده که در مجموع رقمی بیش از ٦٥٩ میلیون و ٨٥٦ هزار ریال خدمات پزشکی به صورت رایگان به آنان ارائه شده است.
روزبهانی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ١٠٢ هزار و ٣٩٠ نفر به این درمانگاه مراجعه کرده که سهم خدمات بخش پزشک عمومی ٦٩ هزار و ٣٩٦ نفر ، سهم بخش پزشک اطفال ٢٥هزار و ٦٤٩ نفر و سهم بخش دندانپزشکی هفت هزار و ٢٨٥ نفر بوده است.
وی افزود: به منظور رفاه حال بیشتر بیمه شدگان تامین اجتماعی برای نخستین بار یکی از ارزشمندترین اقدامات دولت در بخش درمان ، حذف دفترچه تامین اجتماعی و صدور ١٠٠ درصدی نسخه ها به صورت الکترونیک بوده است که اجرای این طرح باعث افزایش رضایت مندی بیمه شدگان و رفاه حال آنها شده است .
رئیس درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند گفت: همچنین به منظور ارائه خدمات درمانی به بیماران مزمن ، پرونده هایی به صورت الکترونیکی برای آنان تشکیل و به صورت ماهانه دارو در اختیار آنان قرار می گیرد که این خدمت جدید باعث شده تا بیمارانی که دارای بیماری مزمن می باشند به لحاظ تامین داروهای مورد نیاز خود با نگرانی روبرو نشوند.
روزبهانی اظهار کرد: در حال حاضر این درمانگاه دارای سه پزشک عمومی ، یک پزشک متخصص اطفال و بخشهای رادیولوژی ، دندانپزشکی ، تزریقات و پانسمان، داروخانه و واحدهای پشتیبانی است که به طور متوسط روزانه بیش از ٥٠٠ نفر از مراجعان را پذیرش و خدمات درمانی به آنان ارائه می دهد .
در حال حاضر بیش از ٤٠ هزار نفر از جمعیت ١٩٠ هزار نفری نهاوند زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.
نهاوند با جمعیتی بالغ بر ١٩٠ هزار نفر در ١٠٥ کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
7525/6993 خبرنگار : وحید سیفی*انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.