خسرو سامری عصر سه شنبه در نشست بررسی اجرای طرح نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی در اراضی کبودراهنگ افزود: همدان اولین استانی بود که با بهره برداری از 2 نیروگاه خورشیدی در سال گذشته هر کدام با ظرفیت هفت مگاوات بیشترین تولید نیروگاه خورشیدی را به خود اختصاص داد.
وی اضافه کرد:استان همدان به لحاظ ارتفاع و آب و هوا یکی از بهترین استانها برای تولید برق خورشیدی است که در این زمینه طبق نظر مشاوران از متوسط کشوری 30 درصد بالاتر هستیم .
وی ادامه داد: زمین هایی که آماده پذیرش ایجاد سایت خورشیدی هستند به سرمایه گذاران معرفی می شود که آنها بهترین جایی که مناسب است را انتخاب کرده و به آنها واگذار خواهد شد و اکنون 2 منطقه برای ایجاد نیروگاه خورشیدی به سرمایه گذاران آلمانی و ایرلندی واگذار شده است.
سامری با بیان اینکه استان همدان توسط وزارت نیرو در زمینه انرژی خورشیدی نمونه شناخته شده است و این امر مزیت بسیار خوبی است گفت: این استان در احداث نیروگاه خورشیدی رکورد شکنی کرده و 14 مگاوات را در مدت چهار ماه به بهره برداری رسانده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز گفت: سرمایه گذاری به لحاظ توسعه این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در بازدید از طرح ها همدان برای سرمایه گذاری به ویژه در بخش نیروگاه خورشیدی مستعد است.
سید ناصر محمودی افزود: کارشناسان این اداره کل آمادگی دارند برای سرعت بخشیدن به کارها به سرمایه گذاران در بخش نیروگاه خورشیدی کمک کنند.
در این نشست سرمایه گذار ایرلندی به همراه سرمایه گذار ایرانی برای احداث نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی در استان همدان اعلام آمادگی کردند.
2 نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی هر کدام با ظرفیت هفت مگاوات سال گذشته با حضور وزیر نیرو در همدان بهره برداری شد.
2087/6993خبرنگار: زهرا پیرنیا* انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.