به گزارش ایرنا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان افزود: باید برای راه اندازی راه آهن همدان - تهران که پس از سالها کام مردم را شیرین کرد از رهبر معظم انقلاب که در سال 83 با اجرای این طرح موافقت کردند، تشکر شود.
وی بیان کرد: همچنین باید از تمام مسئولان و دولت های موثر در اجرای این طرح به ویژه دولت فعلی و وزیر راه و استانداران قبلی و فعلی به ویژه دولت کنونی قدردانی کرد.
امام جمعه همدان با بیان اینکه با راه انداری قطار همدان - تهران یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان در زمینه حمل ونقل ریلی تحقق یافت اظهار امیدواری کرد: به زودی مسیر زیارت عتبات عالیات هم با اتصال راه آهن همدان به راه آهن غرب کشور فراهم شود تا مردم با آسودگی خیال برای زیارت عازم کشور عراق شوند.
آیت الله طه محمدی با تبریک آزاد سازی موصل از چنگال داعش ، ابن موفقیت را نتیجه اتحاد و به برکت وجود ولایت فقیه و پشتیبانی مردم عراق از آیت الله سیستانی دانست و گفت: آزاد سازی موصل پوزه دشمنان وحامیان داعش در منطقه را به خاک مالید.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان به فرمان امام خمینی (ره) هم گفت: این شورا نقش مهمی در نظارت بر قانون کشور به لحاظ مطابقت با شرع مقدس دارد.
وی در ادامه ضمن تجلیل از نقش مجلس خبرگان رهبری در انتخاب رهبری مقتدر، عالم و فرزانه در 25 سال قبل بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود این رهبر فرزانه و خردمند از همه تلاطم ها ، بحرانها و گردنه ای سخت نظام با موفقیت وسربلندی عبور کرده است.
طرح راه آهن همدان - تهران به طول 267 کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند که روز سه شنبه 20 تیر ماه سال جاری راه اندازی شد.
خط ریلی همدان تهران دارای 35 پل به طول یک هزار و 640 متر است و این مسیر ریلی به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر (km/h) برای مسافربری و 120 کیلومتر (km/h) برای قطار باری طراحی شده است.
در این طرح متراژ ساختمان اصلی 2 ایستگاه ساوه و همدان به مساحت 37 هزار متر مربع بوده و متراژ محوطه ایستگاه های یاد شده یک میلیون و 324 هزار متر مربع است.
عملیات زیر سازی این محور در قالب پنج قطعه اجرایی از ایستگاه رود شور (حوالی شهر پرند) آغاز و به ایستگاه همدان (ایستگاه 12) ختم می شود.
/2087/7523
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.