به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادی خواه روز پنجشنبه در بازدید از هتلینگ بیمارستان دکتر غرضی ملایر اظهار کرد: سال گذشته با پیگیری های نمایندگان ملایر و موافقت رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور، مجوز سی تی اسکن و انبار دارویی این بیمارستان اخذ شد که بسیار مورد نیاز مردم ملایر و شهرهای همجوار بود.
وی با اشاره به سفر پر خیر و برکت وزیر بهداشت و درمان به ملایر افزود: تاسیس دانشکده پزشکی و پیراپزشکی از دیگر اقدامات مهم در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان است که اگر راه اندازی شود، سرمایه بزرگی در حوزه آموزش پزشکی و رشته های پیراپزشکی است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس دهم با بیان اینکه بیمارستان دکتر غرضی نیز می تواند از خدمات این دانشکده بهره مند شود بیان کرد: با پیگیری های انجام شده سال گذشته مجوز این دانشکده اخذ شد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز در این زمینه بسیار خوب پای کار بود.
حجت الاسلام آزادی خواه ادامه داد: هتلینگ بیمارستان دکتر غرضی نیز که امروز مایه غرور و رضایت مندی برای مردم و مسئولان این شهرستان است، در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت به نحو مطلوبی اجرا شد.
وی با بیان اینکه اقدامات رئیس بیمارستان غرضی و تیم درمانی آن به طور کامل مردمی و رضایت بخش است اظهار کرد: بیمارستان دکتر غرضی ملایر یک مرکز بی حاشیه درمانی است.
حجت الاسلام آزادی خواه همچنین از خیران این شهرستان در حوزه سلامت تقدیر کرد و گفت: خیران سلامت بهترین سرمایه برای ما هستند که باید بیشتر از توان و ظرفیت آنها به ویژه در حوزه بهداشت و درمان استفاده کنیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان نیز بیان کرد: در حال حاضر 760 هزار تن بیمه شده معادل 44 درصد جمعیت کل استان همدان زیر پوشش داریم که سال گذشته در زمینه درمان مستقیم بالغ بر 2 هزارو 900 میلیارد ریال هزینه کردیم.
علیرضا صفری با اشاره به فعالیت 2 بیمارستان تامین اجتماعی آتیه همدان و دکتر غرضی ملایر گفت: هم اکنون استان همدان از نظر نسبت افراد بیمه شده به تخت فعال چهارم کشور است.
وی با بیان اینکه همدان یکی از استان های ضرر ده به شمار می رود، افزود: در این راستا سال گذشته هر ماه 200 میلیارد ریال و امسال 250 میلیارد ریال کسری داشتیم.
صفری ادامه داد: استان همدان از نظر حذف دفترچه های بیمه و صدور نسخه الکترونیکی استان اول است و در همه داروخانه ها لیبل پرینتر وجود دارد.
وی در خصوص ارتقای هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی استان همدان گفت: در این راستا 560 میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای هتلینگ این 2 بیمارستان اختصاص یافت که چهار میلیارد ریال هم از طرف اداره کل به این مبلغ اضافه کردیم.
وی ادامه داد: 60 میلیارد ریال برای ارتقای هتلینگ بیمارستان غرضی ملایر هزینه شد که هتلینگ بیمارستان آتیه با 96 درصد و بیمارستان دکتر غرضی با 85 درصد در حال اجرا و آماده بهره برداری است.
صفری با بیان اینکه مردم به درمان لوکس عادت کرده اند، اظهار کرد: سطح رضایت مندی مردم از نحوه ارائه خدمات و نوع نظافت بیمارستان ها بسیار خوب است.
وی به ساماندهی اورژانس ها در بیمارستان های تامین اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: در بیمارستان آتیه این امر انجام شده و ساماندهی اورژانس در بیمارستان دکتر غرضی نیز در مرحله بعدی انجام می شود.
معاون درمان تامین اجتماعی استان همدان همچنین ساماندهی زایشگاه ها، سیستم یکپارچه سازی اسناد پزشکی، هیات مدیره ای شدن مدیریت بیمارستان های تامین اجتماعی و راه اندازی سیستم پکس را از دیگر اقدامات عنوان کرد.
استان همدان دارای 2 بیمارستان تامین اجتماعی آتیه و غرضی با 288 تخت فعال است.
شهرستان ملایر با سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و دکتر غرضی و یک کلینیک تخصصی در حال ارائه خدمات به مردم است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.