حمیدرضا الوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون 9 کودک زیر سه سال واجد شرایط فرزندخواندگی در مراکز بهزیستی همدان نگهداری می شوند که این تعداد کودک واجد شرایط بسیار کمتر از تعداد متقاضیان است.
وی درباره برنامه های هفته بهزیستی در استان همدان نیز گفت: 123 فعالیت در هفته بهزیستی امسال در استان اجرا می شود که 43 مورد آن افتتاح طرح های بهزیستی و چهار مورد برگزاری نمایشگاه است.
وی ادامه داد: در هفته بهزیستی در شهرستان همدان سه پایگاه سلامت اجتماعی و 2 کلینیک مددکاری راه اندازی و 23 واحد مسکن مددجویی در استان افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه در هفته بهزیستی امسال برنامه آماده سازی شغلی بهبودیافتگان استان همدان کلید می خورد اظهار کرد: در این هفته در 2 شهرستان اسدآباد و بهار ، اورژانس اجتماعی راه اندازی و در ملایر مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران روانی مزمن افتتاح می شود.
مدیرکل بهزیستی استان همدان درباره اولویت برنامه های عملیاتی سال 96 این اداره کل گفت: تجهیز، راه اندازی و فعال اندازی خدمات جامع توانبخشی بیمارستان شهید بهشتی تا پایان مهرماه سالجاری و توسعه و گسترش برنامه 1480(صدای مشاور) در کل استان از اولویت های امسال است و امسال همه شهرستان ها به خدمات مشاوره تلفنی رایگان دسترسی پیدا می کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون سه مرکز مشاوره تخصصی در استان فعال است بیان کرد : گسترش مراکز مشاوره تخصصی در کل استان در دستور کار است و در سالجاری ارائه خدمات به معلولان، فراگیر و در کمیسیون های تخصصی (I.C.F) سطح بندی معلولیت انجام می شود.
وی راه اندازی مراکز غربالگری شنوایی در تمامی شهرستان های استان و تطبیق تمامی مراکز اقامت میان مدت استان (کمپ های ترک اعتیاد) با پروتکل جدید را از دیگر اولویت های سال 96 عنوان کرد.
الوند گفت: سال گذشته 600 میلیارد ریال اعتبارات استان بود که تمامی آن جذب شد و این اعتبارات 43 درصد نسبت به سال 94 افزایش داشت.
مدیرکل بهزیستی استان همدان درباره نتایج غربالگری اوتیسم در همدان گفت: نتایج غربالگری اوتیسم در استان نشان داد که 29 نفر در شهرستان ملایر و 9 نفر در شهرستان نهاوند مبتلا به اوتیسم هستند و در این راستا امسال یک مرکز اوتیسم در شهرستان ملایر راه اندازی می شود.
24 تا 30 تیرماه هفته بهزیستی است و شعار آن 'بهزیستی؛ محور مسئولیت و سلامت اجتماعی' اعلام شده است.
استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که بیش از یک سوم جمعیت استان همدان به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.