مدیرکل بهزیستی استان همدان در حاشیه آیین افتتاحیه این دوره دانش افزایی در گفت و گو با ایرنا گفت: این دوره آموزشی با حضور حدود 30 مددکار اجتماعی کلینیک های مددکاری از استان های کرمانشاه، مرکزی، هرمزگان، خراسان رضوی، ایلام، تهران، لرستان، قم و همدان از 17 تیرماه به میزبانی همدان آغاز شد و به مدت یک هفته تا 23 تیر ماه در سالن اجتماعات تالار قرآن این استان ادامه دارد.
حمیدرضا الوند توجه به برنامه های اجتماعی در برنامه ششم توسعه و واگذاری برنامه تخصصی به بهزیستی را بیانگر توان بالای این سازمان دانست و گفت: گام های عملیاتی این موضوع آغاز شده است.
وی ادامه داد: بهزیستی با بهره گیری از توان علمی کارشناسان خود و استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی به دنبال افزایش مشارکت اجتماعی و اجتماعی کردن مداخلات تخصصی در همه زمینه ها است تا بتواند خدمات استاندارد و مناسبی ارائه دهد.
وی به طراحی برنامه عملیاتی برای بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: تمام فرایند های ارائه خدمت رصد و برنامه ها با در نظر گرفتن ظرفیت استان و استانداردهای لازم اجرایی می شود.
مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: مراکز کنترل و کاهش طلاق این اداره کل در تحکیم بنیان خانواده‌ها نقش موثری ایفا می‌کنند و سرنوشت حدود یک چهارم زوج‌های خواهان طلاق مراجعه کننده به این مراکز به سازش ختم می شود.
الوند افزود: مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در 9 شهرستان استان همدان فعال است و ماهیت راه اندازی این مراکز در راستای ورود کارشناسان بهزیستی قبل از وقوع طلاق است تا با مداخله تخصصی موارد ممکن را به سازش برسانند.
وی اظهار کرد: این مراکز از سال 92 تاکنون به صورت جامع و شکل گرفته در تمامی شهرستان های استان همدان فعال بوده و آماده ارائه خدمات رایگان تخصصی به خانواده ها هستند و در چهار سال فعالیت خود با بهره گیری از یک تیم تخصصی شامل روان شناسان و مددکاران خبره اثربخشی بسیاری در سازش زوج های در آستانه طلاق داشته اند.
مدیر کل بهزیستی استان همدان اظهار کرد: سال 92 یک هزار و 649 زوج در سطح استان به این مراکز مراجعه کردند که 499 مورد آن به سازش زوجین ختم شد و در سال 93 ، 2 هزارو 239 زوج در این مراکز پذیرش شدند که 508 مورد آن ها به سازش رسیدند.
الوند ادامه داد: در سال 94 نیز 2 هزار و 657 زوج در مراکز کنترل و کاهش طلاق استان همدان پذیرش شدند که 499 مورد آن به سازش ختم شد و در سال 95 ، چهار هزار و 544 زوج پذیرش شدند و تاکنون از این تعداد 383 زوج به سازش رسیده اند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته، 33 هزار و 136 مورد خدمات مشاوره و مددکاری به زوج های در آستانه طلاق مراجعه کننده به این مراکز ارائه شد و از آنجا که هنوز برخی از پرونده های سال 95 نیاز به جلسات مشاوره دارند لذا بخش قابل توجهی از پرونده های سال گذشته همچنان در حال پیگیری است.
استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که حدود یک سوم جمعیت استان همدان به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.