حسن رجبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مدارس شاهد، استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در این زمینه تابع بخشنامه ها و دستورالعمل های مختص به خود هستند و با توجه به شرایط منحصر به آن مدرسه و آن شهر شهریه پرداخت می کنند.
وی اضافه کرد: مدارس هیات امنایی نیز بابت کلاس های درس نباید هزینه ای دریافت کنند و بابت کلاس های فوق برنامه ها هم پرداخت شهریه اختیاری است و اگر والدین نخواهند فرزندشان در کلاس های فوق برنامه شرکت کند می توانند از پرداخت پول خودداری کنند.
رجبی گفت: هزینه کتاب مقطع اول ابتدایی 143 هزار ریال ، مقطع دوم ابتدایی 154 هزار ریال، مقطع سوم ابتدایی 199 هزار ریال ، مقطع چهارم ابتدایی201 هزار ریال، مقطع پنجم ابتدایی 207 هزار ریال و مقطع ششم ابتدایی 243 هزار ریال است و حدود 80 هزار تا 85 هزار ریال نیز برای بیمه حوادث داشن آموزان دریافت می شود.
رئیس اداره‌ ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: اگر چه مدارس دولتی به هیچ وجه نباید بدون رضایت والدین شهریه اضافی دریافت کنند اما با توجه به مشکلات مالی آموزش و پرورش و هزینه های بالای مدارس که به تنهایی با سرانه دولتی قابل جبران نیست لازم است والدینی که توانایی مالی دارند در صورت رضایت با پرداخت هزینه های اضافی با مدرسه دانش آموز خود مشارکت کنند.
وی با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان ابتدایی از 6 خردادماه، اظهارکرد: دانش آموزان اول ابتدایی به مدارس مراجعه و پس از ثبت نام اولیه، فرم سنجش سلامت را دریافت می کنند و پس از انجام سنجش سلامت، ثبت نام آن ها تکمیل می شود.
رجبی با بیان اینکه تاکنون سامانه سناد باز نبوده و آمار دقیقی از تعداد دانش آموزان اول ابتدایی ثبت نام شده وجود ندارد اظهار کرد: طبق آمارهای شفاهی به نظر می رسد بالای 90 درصد سال اولی ها ثبت نام اولیه را انجام داده اند.
وی ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان دورهای متوسطه اول نیز بلافاصله بعد از امتحانات آغاز شده و نام نویسی دانش آموزان متوسطه‌ دوم نیز به زودی پس از هدایت تحصیلی انجام می شود.
وی با بیان اینکه ثبت نام میان دوره ای ها به صورت سیستماتیک و بدون نیاز به حضور اولیا انجام خواهد شد، افزود: نام نویسی دانش آموزان در مدارس تا پایان مردادماه ادامه دارد.
رئیس اداره‌ ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان رعایت محدوه جغرافیایی را شرط لازم برای ثبت نام مدارس به غیر از هنرستان ها و غیردولتی ها دانست و خاطرنشان کرد: مدارس خاص با آزمون ورودی دانش آموز می پذیرند و برگزاری آزمون و مصاحبه در مدارس عادی و دولتی ممنوع است.
وی از شهروندان خواست در صورت داشتن هرگونه سوال و شکایت به اداره های شهرستان ها، نواحی و مناطق و اداره کل مراجعه و یا موضوع را از طریق تماس با شماره های 38272846 و 38260895 و یا ثبت در سامانه‌ رسیدگی به شکایات به آدرس ww.shekayat.medu.ir پیگیری کنند.
1181/2087
خبرنگار: الهام تدین** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.