به گزارش ایرنا محمد حامدی نژاد روز چهارشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان ملایر اظهار کرد: دهه فجر سال گذشته 800 میلیارد ریال و هفته دولت یک هزارو 90 میلیارد ریال طرح عمرانی در این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت که نشان می دهد ملایر استعداد بسیار خوبی در جذب و هزینه کرد اعتبارات و اجرای طرح های عمرانی دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته 52.3 درصد از اعتبارات دولتی در این شهرستان تخصیص پیدا کرد که نیاز است مدیران دستگاه های اجرایی امسال تمام توان خود را در جذب سریع اعتبارات به کار گیرند.
حامدی نژاد با اشاره به محدودیت منابع، خطاب به مدیران تاکید کرد: برای انجام فعالیت های عمرانی و اقدامات دستگاهی خود به منابع استانی و بودجه سال جاری بسنده نکنید و در تلاش برای جذب اعتبارات از سایر منابع نیز باشید.
وی همچنین به راه اندازی قطار ملایر به کرمانشاه تا اواخر مرداد ماه امسال اشاره و آن را فرصتی مغتنم برای ایجاد تحول در شهرستان عنوان کرد و افزود: با ملی شدن مبل و منبت ملایر نیز بسترهای رشد و توسعه بیشتر مهیا شده است.
معاون فرماندار ویژه ملایر خواستار ارائه عملکرد دستگاه های اجرایی شهرستان از سوی مدیران به صورت شفاف شد و بیان کرد: ما هرگونه انتظار و نیازهای مدیران دستگاه های اجرایی را از استان پیگیری می کنیم.
حامدی نژاد با بیان اینکه طرح های عمرانی بزرگی همچون فروسیلیس با 400 میلیارد ریال اعتبار در ملایر در دست اجرا است گفت: چنانچه زیرساخت های لازم توسط بخش دولتی فراهم شود، بخش خصوصی نیز به طور قطع به کمک خواهد آمد.
وی تولید و صادرات کشمش را از عمده ترین شاخص های اقتصادی این شهرستان برشمرد و تاکید کرد: دستگاه های اجرایی در این بخش باید تلاش کنند و با تشویق بخش خصوصی صنایع تبدیلی را در شهرستان راه اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی در بخش انگور و کشمش ملایر مغفول مانده گفت: اگر باغداران و فعالان صنعت کشمش از این بخش دست بردارند، امکان برگشت وجود ندارد، در حالیکه نتوانستیم قیمت کشمش را حفظ کنیم.
حامدی نژاد همچنین به بحران و تنش آبی به ویژه در فصل گرما اشاره کرد و افزود: بودجه قابل توجهی به مدیریت منابع آبی تخصیص یافته که مدیران شهرستان باید با تعامل با مدیران ارشد در استان از این بودجه به نحو مطلوب استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه تولید و اشتغال با توجه به شعار سال در این شهرستان وجود دارد، خواستار تلاش جدی مدیران در تحقق این شعار شد و گفت: پس از تولید و اشتغال، مساله آب و بهسازی روستاها از اولویت های اصلی ما در سال جاری است.
دبیر کمیته برنامه ریزی ملایر نیز تاکید کرد: با توجه به وجود محدودیت منابع مالی و قانونی و از طرفی نیازها و کمبودهای دستگاه های اجرایی، مدیران باید این میزان بودجه و اعتبار تخصیص یافته را به خوبی مدیریت کنند.
ایرج کریمی با تاکید بر اینکه مدیران نباید به منابع مالی استانی بسنده کنند گفت: در حال حاضر 770 میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی در اختیار استان است که هنوز توزیع نشده و مدیران می توانند از این منابع استفاده کنند.
وی ادامه داد: همچنین مدیران دستگاه های اجرایی می توانند از 750 میلیارد ریال اعتبار از محل توازن ملی برای طرح های ملی و 129 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی در قالب طرح تعادل بخشی جذب کرده و سهم شهرستان را بگیرند.
کریمی با بیان اینکه جذب اعتبارات از محل مازاد درآمد، اعتبارات دهیاری ها و اعتبارات ماده 10 و 12 ستاد بحران توسط مدیران نیز قابل پیگیری است، گفت: هم اکنون 30 هزار میلیارد ریال از محل شرکت نفت برای سازمان جنگل ها و مراتع اختصاص یافته که مدیران می توانند چند برابر بودجه استان از این اعتبارات استفاده کنند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.