سرهنگ علی فکری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: 16 تن در سه ماهه نخست امسال در سوانح درون شهری همدان جان باختند که 9 تن از آنها عابران پیاده هستند.
وی یادآوری کرد: 6 عابر در سه ماهه نخست سال گذشته در سوانح درون شهری جان باختند که این آمار امسال افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: عابران متوفی اغلب افراد سالمند بودند و در آخرین سانحه به علت برخورد سواری با عابر مسن در میدان امام خمینی(ره) این فرد 85 ساله جان باخت.
وی به ذکر علل و عوامل بالا بودن آمار عابران قربانی در سوانح درون شهری پرداخت و توضیح داد: معابر درون شهری این استان برای عبور عابران استاندارد نیست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: در بلوارهای حاشیه شهر که سرعت وسایل نقلیه نسبت به سایر معابر بیشتر است جداکننده بین مسیر عبور عابر با وسایل نقلیه وجود ندارد.
سرهنگ فکری بیان کرد: هر ساله تعدادی عابر در بلوار ارتش شهر همدان جان خود را از دست می دادند که با ایجاد مانع و نصب پل عابر پیاده این آمار در سالهای 94 و 95 به صفر رسید.
وی افزود: بسیاری از پل های عابر پیاده این استان باید مکانیزه شوند چون افراد مسن که آسیب پذیری بیشتری دارند از پل های قدیمی برای تردد استفاده نمی کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: نقاطی که فاقد پل عابر پیاده هستند شناسایی و به شهرداری برای نصب پل اطلاع رسانی شده است.
سرهنگ فکری اظهار کرد: با وجود مجهز بودن بسیاری از نقاط حادثه خیز به پل های مکانیزه ولی برخی افراد رغبتی برای استفاده از پل ندارند.
وی گفت: این طیف از افراد به علت ضعف فرهنگی و به خاطر آسان بودن تردد، از عرض خیابان عبور کرده بنابراین برای پیشگیری از این اقدام شهرداری نصب نرده را در دستور کار دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان یادآوری کرد: آمارها گویای این است که بیشتر عابران جان باخته در سوانح درون شهری بیش از 50 سال سن دارند که این آمار گویای آسیب پذیر بودن این قشر است.
فکری افزود: این طیف در صورت ورود کمترین ضربه بیشترین آسیب را می بینند همچنین به علت کهولت سن تحرک کمتری برای فرار از خطر دارند.

**اجازه تردد موتورسکلت از پیاده راه بوعلی را نمی دهیم
وی گفت: طرح برخورد با موتورسواران متخلفی که اقدام به تردد از پیاده راه بوعلی می کنند از شنبه هفته جاری اجرایی و تاکنون 120 دستگاه موتورسیکلت متوقف شده است.
وی افزود: تردد و پارک کردن موتورسیکلت در پیاده راه بوعلی طبق قانون ممنوع بوده و در صورت مشاهده علاوه بر اعمال قانون موتورسیکلت فرد متخلف به مدت یک هفته در پارکینگ توقیف می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: برخی افراد با آسیب زدن به موانع فیزیکی تعبیه شده در پیاده راه بوعلی زمینه را برای ورود موتورسیکلت به این محدوده فراهم کردند.
سرهنگ فکری افزود: تردد در پیاده راه بوعلی و دیگر پیاده روها علاوه بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان احتمال بروز تصادف را افزایش می دهد.
وی از موتورسواران خواست که به حقوق دیگر افراد احترام بگذارند و بیان کرد: قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مجازات شدیدی برای موتورسوارنی که در پیاده روها موجب بروز سوانح می شوند پیش بینی کرده است.
سوانح درون شهری همدان در سه ماهه نخست سالجاری موجب مرگ 16 نفر و مجروحیت 800 تن شد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.